Spännings-huvudvärk

Spänningshuvudvärk av p-piller?

2016-02-16 18:14 #0 av: Rainee

Hej.. Jag började få spänningshuvudvärk när jag bytte från p-plåster till ett p-piller. Jag är osäker på om det är pga p-pillerna men jag misstänker det därför att det kom exakt samtidigt som jag började med dem, och hade aldrig problem med huvudvärk innan. Enda gångerna jag fick huvudvärk var när jag var sjuk typ.. Så från det till att det kom en oerhört stark spänningshuvudvärk.. Den lugnade ner sig lite efter en månad med p-pillerna, jag hoppades på att det skulle försvinna helt när kroppen vant sig lite. Nu har jag gått på pillerna i 5 månader och det är fortfarande kvar men kommer i olika mängder och perioder och inte lika starkt som i början. Men det är fortfarande väldigt jobbigt. Det är inte migrän, för det gör inte ont, det trycker bara väldigt mycket på huvudet och man blir så utmattad och less på det.. Så min fråga är, kan man få spänningshuvudvärk av p-piller? 

Anmäl
2016-09-25 18:46 #1 av: elanpelan

Hej, jag har varit med om nästan samma sak. Var för drygt tre år sedan, jag började ta p-piller, men mådde inte bra av sorten jag tog så bytte. men den här medicinen hade jag lite lätt ont i huvet hela tiden men tänkte att det var en biverkning i början bara. Men efter 3 veckor hade jag fortfarande värk så jag slutade ta den. Dagen efter fick jag en sån extrem huvudvärk så jag knappt kunde stå ut, hade det så här några dagar, sedan mattades värken av något, men gjorde fortfarande jätteont. Har haft ont sedan dess. Är en spänningshuvudvärk som sitter i fram huvudet, den går upp och ner i perioder och kan även göra det under dagen. Finns inget mönster. Så är så jäkla trött på den, tar sån kraft.. Har du fortfarande värk?

Anmäl
2016-11-10 20:00 #2 av: Camli

Ja..typisk biverkan vid p-piller. Hade också huvudvärk men slutade m hormonerna o värken försvann.

Anmäl
2016-12-27 23:53 #3 av: Rainee

#1 Ursäkta för sent svar! Det var ett tag sen jag var inne här hehe. Ja jag slutade med mina p-piller och hormoner helt och hållet i Mars, alltså ca 1 månad efter det här inlägget gjordes. Därefter ökade huvudvärken för att sedan sakta men säkert gå ned tills allt var borta, så nej, jag har inte huvudvärken längre. Phu! Aldrig igen hormoner. Allt de gör är att skapa obalans i kroppen har jag märkt Arg Det enda är att jag lätt kan få spänningshuvudvärk om jag är stressad en lång tid eller spänner mig mycket under en dag. Ingen aning om det är eftereffekter eller inte, men så länge det inte händer mycket längre som det gjorde förut så är jag nöjd! Skämtar Hur har det gått för dig? Tar du fortfarande p-piller/medicin? Är situationen bättre? Sämre? Jag förstår precis hur du känner dig! Ledsen

#2 Skönt att det försvann! Slutade och mitt försvann också som tur var. Aldrig mer hormoner igen. Länge leve kondomen! Skrattar

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.