Annons:
Etikettövrigt-huvudvärk
Läst 1894 ggr
[LoveUnite]1
3/29/16, 9:48 PM

Jag blir TOKIG!

Jag har haft i stort sätt huvudvärk i olika grader sedan januari detta året, varje dag.

Det kan vara strålande, tryckande, vid tinningarna, ibland hela huvudet och ibland endast bakhuvudet.

Har haft problem med nacken ibland, värk och stelhet.

Mycket yrsel, hög yrsel alltså jag har fallit omkull och lite sådana grejer, samt orkeslös och svag i kroppen vilket också gjort mig… jag har ramlat eller fallit.

Nu sedan 1 månad tillbaka har jag märkt att jag är känslig mot ljus, det kan vara molnigt ute men gör ändå ont i ögonen och jag kisar mkt. Mobil skärm och dator skärm gör ont i ögonen jag har sänkt ljus styrkan rätt kraftigt på båda nu.

Även lampor börjar göra ont nu.

Jag skriker inombords efter solglasögon, men jag använder vanliga glasögon och detta betyder jag måste använda kontaktlinser om jag ska ha mina solglasögon. Fyller dock snart år så önskat mig solglasögon man kan ha ovanför glasögonen.

Juste, trötthet från helvetet också.

Jag tar alvedon varje kväll nu för jag pallar inte längre med huvudvärken.

Några ideér om vad det kan vara?

Jag har även haft lite små stickningar och smådomningar i vänstra sidan av kinden och bakhuvudet, men det kom när jag hade nackvärk men även alla andra symtomen men nu har jag inte det längre.

Spänningshuvudvärk brukar jag få ibland och då menar jag IBLAND vilket går över efter 1-3 dagar, men detta har varit varje dag, och yrsel, domningar samt ljuskänslighet har jag inte haft i samband med spänningshuvudvärk innan.

Juste… mitt vänstra öga blev extremt dålig syn, suddigt och dimmigt, varade ca 1 timme men detta var ca 1 vecka sedan.

Annons:
Maria
3/29/16, 9:53 PM
#1

Du borde söka vård för detta så man får röntga din skalle.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Hoseok
3/29/16, 10:08 PM
#2

Säger som #1. Har du sökt vård? För det är ju det första steget.

[LoveUnite]1
3/29/16, 10:12 PM
#3

Nej, jag har inte sökt vård. Jag tror ju varje dag att imorgon är det bättre och säkert när jag får en tid hos läkaren så är allt över så känner jag mig som en idiot när jag är där.

Men… börjar göra lite väl ont nu i huvudet och ögonen är jätte jobbigt vilket säkert bidrar till huvudvärken om inte tvärtom.

Får se vad jag gör imorgon.

_Fisken
3/29/16, 10:14 PM
#4

Inte "Får se". Gör det!

Hoseok
3/29/16, 11:07 PM
#5

Gå till läkaren. Det kan vara precis vad som helst. Allt ifrån lite spänningshuvudvärk till migrän till tumörer. Menar inte att göra dig orolig, men vill att du ska förstå att du borde kolla upp det eftersom det faktiskt pågått så länge.

Tarotstollan
4/1/16, 7:07 PM
#6

Självklart skall du söka för detta , även om det är bra just när du kommer till läkaren.
Jag har upptäckt att jag måste hålla mig varm om både nacke och huvud numera, annars kan jag få migrän och stelhet i nacken som sen leder till huvudvärk dagen efter.
Så alla som har ont i huvudet, se till att ni håller er varma, för att gå och spänna sig för att det blåser eller man fryser kan utlösa extra värk.
Det räcker så bra med den "normala" värken man har!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Maria
4/13/16, 8:17 AM
#7

Hur har det gått?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[LoveUnite]1
4/13/16, 9:56 AM
#8

Jag mår bättre nu, gick aldrig till läkaren. Gick över för ca 1 vecka sedan.

Har "bara" mina vanliga besvär nu.

_Fisken
4/13/16, 10:38 AM
#9

Va bra!

Upp till toppen
Annons: