Annons:
Etikettallmänt-ont-i-huvudet
Läst 1757 ggr
[elle000]
7/2/16, 2:06 PM

Huvudvärk, trycker

Jag har haft ont i huvudet nu sedan igår. Igår satt jag vid datorn nästan hela dan som gjorde att jag fick ont i huvudet och så att mina ögon blev "suddiga"?

Det kändes som huvudvärk då men idag så har jag bara ont ibland. Det är ibland att jag gör hastiga saker så kan det typ "trycka" lite. Eller när jag legat ner ett tag och sätter mig upp. Fast det är bara ibland. Inte så kraftigt utan bara lite störande ont. Det är mest på högra sidan av huvudet. 

Får ångest nu och tror att detta är en hjärntumör. Kan det vara det? Kan man få det som 12åring? 

Fick tipset att prata med en läkare men har en sådan stor fobi för läkare och sjukhus så jag knappt klarar av det. Fast jag funderar att prata med mamma då hon har en pojkvän som är barnläkare. Behövs det eller är det bara huvudet som påverkats av datorn? 

Suttit nu med datorn i ca 3 h och har inte varit ute eller motionerat något. (Då det regnar ute)

Nån som vet vad detta är och om jag behöver prata med en läkare (snälla säg att jag inte behöver det..)

MVH en 12åring

Annons:
Maria
7/2/16, 2:19 PM
#1

Huvudvärk då och då råkar de allra flesta människor ut för och det beror på en massa saker. Det kan vara stress, att man ätit och druckit för dåligt. Man kan ha spänt sig och suttit i fel ställning länge. Man kan ha en förkylning på gång, mens, sovit dåligt eller rentav sovit för länge.

Hjärntumör kan man få i vilken ålder som helst men det är långtifrån det första man tänker på när det gäller huvudvärk.

Det låter som en bra idé att prata med din mammas pojkvän.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Halvdansken
7/2/16, 2:28 PM
#2

Ögonen kan bli "suddiga" om de fokuserat på samma avstånd i lång tid.  Tror att du ska röra på dig och titta "långt bort" en stund. 

Sannolikheten för en hjärntumör är liten, bekymra dig inte om det.  Rör på armarna, be om lite massage på axlarna, så löser sig problemet säkert.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[elle000]
7/2/16, 2:37 PM
#3

Okej nu blev jag lite lugnare, ska prata med mamma så hon kan prata med sin kille. Tack för svaren! ❤️

[elle000]
7/2/16, 5:01 PM
#4

Märkt nu att det trycker när jag hostar. Är de något farligt då? 😭

Maria
7/2/16, 5:03 PM
#5

Har man huvudvärk så känner man av alla kroppsliga rörelser som hosta, skratt, gråt, rörelser osv. Det ingår så att säga i huvudvärksaspekten.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[elle000]
7/2/16, 5:45 PM
#6

Okej, men huvudvärken är typ inte konstant. Den känns ibland bara.

Annons:
Maria
7/2/16, 6:19 PM
#7

Då är det säkert inget att oroa sig för

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

fossingen
7/15/16, 11:59 PM
#8

#0 Har du kollat din syn? Du kanske behöver glasögon.


Upp till toppen
Annons: