Annons:
Etikettövrigt-huvudvärk
Läst 1367 ggr
Liinage
9/16/16, 8:55 AM

Hur ska jag få dr att förstå?

Haft huvudvärk 6 mån. Testat alla kombinationer av receptfritt men när veckor har gått så har de receptfria slutat funka. Började med alvedon, fortsatte med diklofenak sen i kombination osv osv. Till slut skrev läkaren på vc ut citodon som hjälper ibland. Om det är riktigt illa så tar inte citodonen alls men oftast tar den smärttoppen. Nu har jag genomgått ct bihålor och magnetrtg och proverna är u.a så i torsdags (igår) bestämde sig dr för att sluta skriva ut citodon och jag har nu världens huvudvärk, konsants sprängande huvudvärk. Han tycker att deträcker med receptfritt trots att det är han som skrivit ut citodon när receptfritt inte hjälper. 

Fick en akuttid på vc till samma läkare som stoppat citodonen, fanns ingen annan idag (fredag). Vad säger jag till honom för att få hjälp??

Annons:
Hoseok
9/16/16, 9:10 AM
#1

Låter som att du behöver vända dig till en annan läkare. Finns det ingen annan vårdcentral du kan åka till? Eller så kan du be om en ny läkare på samma vårdcentral. Säg som det är: Att du känner att du inte blir tagen seriöst.

Liinage
9/16/16, 9:38 AM
#2

Jo men inte idag. Idag fanns där bara tid till honom, och jag kan inte vänta till nästa vecka på hjälp. Så idag är min enda chans att få hjälp innan helgen.

Maria
9/16/16, 2:37 PM
#3

Har du testat någon migränmedicin? Eftersom röntgen osv. är bra så kan det ju vara en form av migrän också.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

kvitterkatt
9/17/16, 7:41 AM
#4

En tanke.. Du vet väl att huvudvärkstabletter har huvudvärk som bieffekt? Det kan inte vara så att du helt enkelt försöker medicinera bort effekterna av medicinen du hela tiden tillför? :/ Annars kan det vara läge att be om en remiss till neurologen för en utredning. Det finns olika typer av huvudvärkssjukdomar som inte syns på röntgen och det är viktigare att du får RÄTT medicin än stark medicin!

Maria
9/17/16, 7:45 AM
#5

#4 Ja det är riktigt. Det kan bli en ond cirkel så utredning är att rekommendera.

http://www.praktiskmedicin.se/sjukdomar/huvudvark-lakemedelsutlost-huvudvark-lakem/

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Aleya
9/23/16, 1:20 PM
#6

Jag hade ont i huvudet i 6 månader. Och dom kollade skallen och skrev ut tramadol. Inget var fel och inget hjälpte. Tills en läkare sa att det kan vara en muskel i nacken som tjorvar. Så fick gå till sjukgymnast och äta tryptizol (antidepressiva) mot värken. Och den försvann. Så det kan ju vara samma för dig. Jag hoppas du får hjälp

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Upp till toppen
Annons: