Annons:
Etikettallmänt-ont-i-huvudet
Läst 2319 ggr
Kangoo
1/25/17, 4:08 AM

Huvudvärk

Hej. Jag har sedan 1,5 månad haft ont i högra sidan av huvudet varje dag. Först så började det med lite ont bakom ögonen på morgonen, sedan lite lätt huvudvärk någon timma på dagen. Efter några dagar så hade jag ont i högra sidan hela dagarna.. Ibland kan det gå över någon timma men det är ofast hela dagarna. Jag har dåliga rutiner. Brukar somna vid 3-4 på natten och vakna 14-15 på dagen, men jag ska ändra på detta och börja träna när jag få reda på vad felet är. Jag misstänker att jag är lite av en hypokondriker, jag oroar mig ofta för saker. Alvedon hjälper inte, har testat Treo när jag har ganska svår huvudvärk och då har det faktiskt hjälpt. Men jag oroar mig för att det kan vara hjärntumör… Vill veta om det inte tyder på att det är en hjärntumör.

Annons:
Niklas
1/25/17, 7:29 AM
#1

Gå till vårdcentralen så hjälper de dig.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Maria
1/25/17, 8:14 AM
#2

Det är alltid en bra början precis som Niklas skriver att gå till vårdcentralen.

Hjälper Treo dig så är det ett gott tecken.

Se till att få ordning på dina sömn och matvanor och försök att inte oroa dig i onödan.

Hjärntumörer ger i allmänhet andra symtom än bara huvudvärk och ibland inte huvudvärk alls.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Kangoo
1/25/17, 8:05 PM
#3

Har tid den 6/2 på vårdcentralen, men jag tycker att det är konstigt att det aldrig går över.. det är inte heller så att det är som värst på morgonen eller på kvällen, det blir bara svårare huvudvärk ibland från ingen stanns. Oftast så är det lugnt på morgonen men efter 30 - 60 min så kommer den…

Maria
1/25/17, 8:33 PM
#4

Bra att du har fått en tid.

Ett bra tips är att skriva ner alla dina frågor. Det är så himla lätt att glömma något när man väl sitter där.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Niklas
1/26/17, 10:10 AM
#5

#3: Vad gör du på dagarna? Finns det något i ditt liv som kan kopplas ihop med huvudvärken? Har du glasögon? Sitter du vid en dator mycket? Dricker du ordentligt?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Kangoo
1/26/17, 3:27 PM
#6

Jag har inga glasögon, jag brukar sitta vid datorn på kvällarna.. drack inte ordentligt innan huvudvärken men för någon vecka sedan har jag börja dricka mycket mer vatten, innan var det nästan bara mjölk..

Annons:
Maria
1/26/17, 3:36 PM
#7

#6 Egentligen spelar det ingen roll om det är just vatten eller mjölk bara att det är vätska.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Kangoo
1/26/17, 11:28 PM
#8

Okej men det känns så ovanligt att ha ont i huvudet på ena sidan i snart 2 månader..? Eller?

Kangoo
1/27/17, 1:16 AM
#9

Har också märkt att högra ögonlocket är lite längre ner än det vänstra.. men synen är fof lika bra på båda

Maria
1/27/17, 8:48 AM
#10

#8 Därför är det ju bra att du har en tid till vårdcentralen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Niklas
1/27/17, 11:41 AM
#11

#9: Ansikten är ofta lite asymmetriska.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: