Annons:
Etikettmigrän
Läst 3646 ggr
AnetteZ
2/9/17, 9:07 AM

Migränfri och fet eller smal och huvudvärk :(

Hej!
Någon mer som får migränkänning/migränanfall om ni slarvar med maten?
Försöker förtvivlat gå ner i vikt men huvudvärken gör sig påmind direkt när jag börjar känna att magen börjar bli tom.
Rädslan för ett migränanfall gör att jag äter direkt när jag blir hungrig eller får värk i huvudet.
Har provat LCHF, Viktväktarna och nu räknar jag kalorier på Viktklubb.
Har märkt att jag kan stoppa värken om jag äter t.ex en apelsin men det mättar ju inte så länge så snart är det dags att fylla på igen.
Känns som om jag måste välja mellan att vara migränfri och fet eller smal och ha ständig huvudvärk :(
Tar tacksamt emot råd och tips.
Kram <3

Annons:
Maria
2/9/17, 9:45 AM
#1

Kan du inte dricka någon måltidsersättning när du känner av din hunger?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

AnetteZ
2/9/17, 10:50 AM
#2

Jag har provat men det håller så kort tid innan jag får ont i huvudet igen.
Det tragiska är ju att om jag skulle äta chips, choklad och annat onyttigt en dag så håller sig huvudvärken helt borta och jag mår hur bra som helst.
Tills jag ställer mig på vågen då!

Maria
2/10/17, 12:17 PM
#3

Det finns ju sådana där "bars" som man kan äta som mellanmål. Det kanske vore nåt?

http://mittkok.expressen.se/recept/nyttiga-bars-med-alla-godingar/

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[LadyK]
2/11/17, 12:02 AM
#4

Hur länge har du provat tex lchf? Vet att man i början får ont i huvudet när man vänjer sig av med socker och kolhydrater men det brukar ge med sig efter några dagar upp mot en vecka.

Soligajag1
2/14/17, 9:37 AM
#5

# 0  Hejsan ! 

Jag har haft migrän så gott som hela mitt liv .Förstår precis vad du menar med att du äter godis, chips o bullar , , klart man går upp i vikt .

Denna metod LCHF passar inte alla , då tror jag Viktväktar metoden är bättre . Eller sunt "leverne" , Ät 5 ggr om dagen, frukosten är viktig . 

Detta brukar jag äta till frukost : 

Men man behöver inte äta så mycket, , man kan ta mindre portioner. Dricka mycket vatten, äta var 4:e timme , måste jag göra annars får jag migrän. Sedan är det stressen, , det får jag  med ont i huvudet av, det finns negativ och positiv stress ,  

Hoppas du hittar nån bra metod för just DIG , för alla är vi olika , sedan är det förstås bra om du rör på dig , ta en promenad  varje dag, 30 min räcker . Tycker du om att springa i spåret eller gå en rask promenad? Lycka till ! 

Kram Kram // 🙂

HH 🙂

Upp till toppen
Annons: