Annons:
Etikettallmänt-ont-i-huvudet
Läst 5051 ggr
Maria
7/2/17, 7:39 AM

Huvudvärksfri/inte

Jag har i ett dygn varit utan huvudvärk.

Från början fattade jag inte riktigt vad det var som kändes så konstigt innan jag insåg att jag faktiskt inte hade huvudvärk😮

Jag har i stort sett hela mitt liv haft besvär med huvudvärk och numera är den svår att komma tillrätta med så när det kommer fria dagar känns det helst underbart.

Nu är det ju olika "styrkor" på huvudvärken. Har jag bara normal molande värk så kan jag ju ändå fungera för jag har så att säga vant mig men ibland blir den mer akut och då är det sängen med en hink bredvid som gäller.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

  • Redigerat 10/29/22, 10:52 AM av Maria
Annons:
Anonym
Anonym
7/2/17, 11:18 AM
#1

Usch va hemskt det låter med huvudvärk varje dag! 😨 Men va skönt för dig att du varit värkfri i ett dygn nu, hoppas det håller i sig! Har du diagnosticerad migrän? Har du röntgat huvudet p.g.a värken? Jag har också migrän men inte den värsta sorten, jag får värk innan mens och om jag dricker för mkt vin, det räcker ibland med 1- 1,5 glas vin för att jag ska få värk vilket är tråkigt för jag gillar vin till maten ibland… Om jag väl fått migränanfall tar det 2-3 dar att bli av med den. Jag har fått Sumatriptan utskrivet som hjälper bra men ibland återkommer värken ändå.😣😥 Har du fått nån medicin utskriven mot din migrän? Och vad heter den isåfall?

Maria
7/2/17, 11:26 AM
#2

Jag har en nästan livslång historia med huvudvärk och migrän.

 Jag har provat alla migränmediciner tror jag och numera har jag också Sumatriptan som hjälper ibland.

Jag har även haft hjärnhinneinflammation och jag är opererad för en elak hjärntumör så mitt huvud är väldokumenterat vad det gäller magnetröntgen😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Anonym
Anonym
7/4/17, 12:53 PM
#3

Men ååh vilken pärs det måste vara för dig!!😓Är du friskförklarad från tumören nu då, bortsett från huvudvärken? Är du fortfarande fri från huvudvärken( sen i söndags)? Vilken kämpe du måste vara!! 🏆

Maria
7/4/17, 12:58 PM
#4

Jag har ingen tumör just nu. Det är en tumörform som kan komma tillbaka när som helst eller aldrig och det är 6 år sedan operationen nu så jag har bestämt mig för "aldrig"😉

Den malande huvudvärken är tillbaka men det är hanterbart.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
7/10/17, 8:03 AM
#5

#4  Säger oxå att du är en kämpe , fantastiskt att du orkar , jobba till o med med , , din huvudvärk . Hur gör du ?? Försöker du tänka på nånting annat när du har värken, , eller ?? 

Va skönt att du var huvudvärks fri EN dag !! Grattis! 🙂 Förstår att du funderade vad det va som pågick och hur länge du skulle få ha den känslan. 

Hoppas du mår bra idag och kan njuta av Söndag o lite sol ☀️

Kram // Soligajag1

HH 🙂

Soligajag1
7/10/17, 8:07 AM
#6

Hej igen !! 

Såg nu att jag skrev Söndag , , men det är ju Måndag , , lite vimsig kan man väl bli .

Ha en trevlig Måndag alla , , utan huvudvärk , hoppas jag! 😉🤗

HH 🙂

Annons:
Maria
7/10/17, 8:16 AM
#7

Idag vaknade jag 04 med huvudvärk och tog då två Citodon och somnade om till klockan ringde 06.

Nu är jag på jobbet och värken känns bara molande långt inne och det är jag van vid.

Ibland blir jag väldigt less på det hela och det var väl därför jag skrev denna tråden men för det mesta så är jag positiv.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
7/10/17, 8:58 AM
#8

Du är helt fantastisk , tycker jag. Du orkar jobba till o med. 

En Eloge till dig. Citodon , det får du av dr:n , visst ?  

Jag har imigran , , ibland tar jag en ipren och en Eeze , Då går det över när jag vilat lite , tyvärr  kan jag inte jobba med minvärk, jobbar  som "köksa" / restaurangbiträde . Då orkar jag knappt utföra mitt arbete.  

Men som du vet , finns det ju hundra tals olika varianter av migrän.  Jag får yrsel, så ont i huvudet att jag kräkar till slut. Blir vimmelkantig , , ser 🤦‍♂️ 

Jag har haft migrän sen jag va liten , efter min pappa .

HH 🙂

Maria
7/10/17, 9:09 AM
#9

#8 Jag får Citodon av läkare. Jag vet inte hur många värkvarianter jag provat. Nu senast morfin men det funkade inte så bra.

Sumatriptan kan hjälpa ibland men jag tror inte det är ren migrän jag har längre utan det är något annat som orsakar detta . Jag har ju två diskbråck i nackkotpelaren men ortopeden var tveksam om en operation skulle hjälpa just värken.

Jag förstår att du inte kan jobba när du har ont.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
7/10/17, 9:40 AM
#10

#9 Tackar  för hjälpen.

Ska notera Sumatriptan ,  även Citodon ( är inte dem väldigt starka?) 

Åter igen, , du är  fantastisk som kan jobba med din värk, två diskbråck till o med. dem jag känner som har fått diskbråck, ( min bror tex) kan inte jobba , han har kört lastbil , långtradare och lyft pallar mm.  Han är sjukskriven. 

Nu blir det sängläge en stund. 

Kram 🤗

HH 🙂

Maria
7/10/17, 9:48 AM
#11

#10 Citodon är paracetamol och kodein. Kodein är ett morfinliknande ämne man ska vara försiktig med eftersom det kan vara beroendeframkallande.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
7/12/17, 7:20 AM
#12

Kom att tänka på att Sumatriptan och Imigran är samma. Bara olika fabrikat. Sumatriptan är det verksamma ämnet.

Jag var med en gång när Imigran var ganska nytt och var testpatient för att se hur det påverkade hjärtat.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
7/12/17, 8:05 AM
#13

#12   Oj då, , Det gick bra , , vet inte om jag skulle våga nåt sånt. 🤪

Eller så är jag väl en skeptiker, , fått så mycket olika preparat , , förslag för min migrän, , 😕

HH 🙂

Annons:
Maria
7/18/17, 5:13 PM
#14

Idag ska jag för första gången testa morfinplåster så vi får väl se hur det går. Jag har ätit morfin tidigare men det har hjälpt sisådär. 

Nu blir det ju i alla fall en jämnare smärtlindring så jag hoppas att det kan vara bra.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
7/18/17, 8:20 PM
#15

#14 Så bra !  Jag är väl inte sådär insatt i morfin, men 

förstår att det är bra för dig . Kan du jobba då ??  Eller du kanske prövar detta först , , sen jobbar du ??

HH 🙂

Maria
7/18/17, 8:49 PM
#16

Jag har varit hemma en dag och kommer vara hemma imorgon också.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
7/19/17, 7:53 AM
#17

#16  Så bra , du får gärna berätta hur morfin plåstret verkade , intressant att höra och veta hur det fungerar . Visst förstår jag att det är olika för alla människor . 

Ha en fin dag !! Kram 🙂Hoppas du mår bättre .

HH 🙂

Maria
7/20/17, 9:52 AM
#18

Jag har ätit morfinpreparat tidigare i tablettform men känner att plåster kanske fungerar bättre då dosen blir jämnt fördelad så att säga.

Nästa vecka vid bytet ska jag ta två plåster. Jag ska också försöka med sjukgymnastik igen. Det kan ju vara svårt att få tider nu i sommar men vi får se…

Jag tror bannemig att jag har testat allt😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
8/5/17, 9:12 AM
#19

Nu är jag inne på sista dosen. Mer vill jag inte ha. Jag har gått från 5-10-15 mikrogram.

Jag är inte helt smärtfri men det är hanterbart och de värsta topparna är färre. Ska testa detta ett tag nu.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
8/6/17, 8:24 AM
#20

#19 Hejsan Maria 😀 Säger åter igen , du är en 'mirakel kvinna' ! Ang. Dessa piller , och plåster , Eloge till dig ! Jag har huvudvärk nu , försöker att inte Tänka på det , då släpper det . . Ibland , tar en kopp svart kaffe Med socker i, ☕️ o en macka ! Kram Kram ❤️

HH 🙂

Annons:
Maria
8/6/17, 8:29 AM
#21

#20 Hoppas din huvudvärk släpper.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
8/6/17, 6:17 PM
#22

#21   Hejsan ! 

Nu mår jag bättre , , har sovit till o från, , ( nyinflyttade grannar som borrat i väggarna , , 🤪 )  

Tog lite kvälls macka med äggröra på.  🙂

HH 🙂

Maria
8/6/17, 6:19 PM
#23

#21 Vad skönt att höra: -)

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
8/20/17, 10:53 AM
#24

Nu har det gått ett tag med värk men mildare kanske? Nu har jag fått komplettera med Gabapentin och jag har trappat upp den dosen och peppar peppar… så verkar det fungera ganska bra🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
8/20/17, 2:47 PM
#25

#24  Hejsan Maria ! 🙂

Det låter riktigt bra . Gabapentin, , inte hört tals om. Är det starka tabletter ??  

Jag har inte haft någon värk heller på några dar .  🙂

HH 🙂

Maria
8/20/17, 5:29 PM
#26

#25 Det är en medicin för epilepsi och den fungerar även för nervsmärta. Inget man tar vid behov utan jämt.

Skönt att du sluppit värk🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
8/24/17, 10:00 AM
#27

Nu har jag trappat upp medicinen så den i kombination med plåstren verkar faktiskt hjälpa.

Huvudvärken är inte lika stark och jag har mindre värk på nätterna. Det känns härligt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Soligajag1
8/24/17, 3:38 PM
#28

#27 Det låter verkligen toppen!! 🙂

Min huvudvärk låter som en "droppe i havet" jämfört med din.  

Så skönt för dig att medicinen fungerar och att huvudvärken minskat i styrka. 

Kram Kram 🤗

HH 🙂

Maria
8/24/17, 3:40 PM
#29

#28 Ja det är härligt. Hoppas bara att det håller i sig.

Börjar jobba på måndag nu.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
9/28/17, 9:07 AM
#30

Det fungerar fortfarande ganska bra med plåster och piller och jag har inte lika stark huvudvärk även om den finns där mest hela tiden. Jag kan i alla fall fungera skapligt😉

Jag hoppas bara att man inte blir tolerant så att säga så att dosen får höjas.

Jag har fått förlängt högriskskydd i två år denna gången från Försäkringskassan. Himla skönt att få slippa karensdagen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
9/28/17, 2:34 PM
#31

#30 Det låter verkligen toppen för dig !! 

Ha en fin fortsättning på Torsdagen!! 

Kram 🤗

HH 🙂

Maria
7/7/18, 10:34 AM
#32

Nu har jag varit på den årliga magnetröntgen av skallen och halskotpelaren. 

Inga nya tumörtillväxter hittades utan det såg ut som förra året med en liten förändring som inte har ändrat sig och samma diskbråck i halskotorna som fortfarande är litet och inget att göra åt i nuläget.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
7/7/18, 7:23 PM
#33

#32 Så härligt för dig!! Grattis ! 😀❤️👍

HH 🙂

Maria
7/7/18, 8:11 PM
#34

Tack :-)

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Maria
8/14/18, 6:41 AM
#35

Nu håller jag på och trappa ut plåstren. Jag var uppe i 20 mikrogram men det hjälpte inte till slut. Jag har ökat på Gabapentin nu stället.

Det verkar som om alla medicinförändringar funkar bra ett par veckor sedan så är det som förut igen. Trist.

Det är väl bara att fortsätta testa sig fram…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
12/6/18, 6:57 AM
#36

Idag ska jag till en ny sjukgymnast för vilken gång i ordningen…? Jag har tappat räkningen. Man är alltid lika hoppfull när det är något nytt.

Jag har inga plåster längre men trappat upp Gabapentin och kör på med Citodon vid behov. Det har varit besvärligt en tid nu så jag har varit sjukskriven två veckor.

Snart kommer i alla fall en lite längre julledighet men man vill ju gärna få ut något av dagarna mer än att alternera mellan sängen och datorn😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
12/6/18, 8:50 PM
#37

#36 

Hoppas det löser sig för dig , att du blir nöjd med sjukgymnasten , att du mår bättre .Kan njuta av Julen ! 🙂❤️

HH 🙂

Maria
2/15/19, 9:47 AM
#38

Nu har jag fått utskrivet Oxycontin och Oxynorm.

Det är samma preparat men den ena är långtidsverkande. JAg blir så trött av dem och det är ju lite besvärligt då jag redan är onormalt trött😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
3/25/19, 7:51 AM
#40

#39 Eftersom jag träffat ögonläkare som just arbetar med bland annat patienter med tumörer i huvudet och som är knutna till neurologen och jag har gjort otaliga tester så gissar jag att man kollat detta också.

Jag kommer inte ens ihåg vissa undersökningar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

CaFe
4/8/19, 6:18 PM
#41

Tipset är att dubbelkolla detta! Tyvärr lätt att minimala skelningar missas. Jag var hos två optiker och en ögonläkare men ingen upptäckte min skelning…

Annons:
Maria
4/8/19, 6:48 PM
#42

Jag vet att du brinner för denna information men jag litar fullt ut på ögonläkare knutna till hjärntumörteamet med alla de avvikelser en tumör kan ge.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

CaFe
4/8/19, 8:34 PM
#43

Okej! Valet är ditt.

Soligajag1
4/16/19, 8:12 PM
#44

#42 Ja , du borde nog veta allt nu , angående din huvudvärk , vilka preparat som är bra . Jag har börjat på Hälsocenter , man får olika råd om hälsa , kost o motion , ska prova på yoga , meditation. Sedan stresshantering , Dr:n sa att jag har blivit utbränd , behöver ta det lugnt ett tag , 😀

HH 🙂

Maria
4/16/19, 8:59 PM
#45

#44 Aj då. Då får du ta hand om dig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
4/17/19, 8:11 AM
#46

#45  Ja, , Jag lär mig aldrig . Kör i 110 , , men nu så , ska det ordna sig , tar en dag i taget !!  🙂 Underbart väder idag , får  se om jag orkar ta mig ut  sen.

HH 🙂

Soligajag1
1/30/20, 6:41 AM
#47

Hejsan ! Torsdag den 30 Januari idag och min huvudvärk är liksom borta , har inte haft det på länge , ja , förutom när jag varit förkyld då kommer den. Men det konstiga är att , sen jag började med LCHF har den blivit bättre , tar ett glas med 1/2 tsk bikarbonat i ett stort glas varje dag , Sen är huvudvärken borta . Jag är helt chockad själv, men det kanske beror på annat med. Jag jobbar och mår bra . Inga oroselement runt omkring mig , stressar inte lika mycket . Njuter varje dag . 😀

HH 🙂

Pia-69
1/30/20, 6:45 AM
#48

#47 På vilket sätt hjälper bikarbonat? Är det diagnosticerad migrän du har? Har själv migrän ofta därför är jag nyfiken!🙂


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Annons:
Soligajag1
1/30/20, 7:06 AM
#49

#48 Det är inte så jag menar utan det är säkert för att jag ändrat i min kost , äter inte socker , godis och sötsaker . Det är mycket av anledningen att min huvudvärk/ migrän avtagit ! Visst har jag diagnostiserad migrän , har haft det sen jag va liten , ( ca 13 års åldern första ggn) Bikarbonaten fungerar på mig.

HH 🙂

Maria
1/30/20, 7:13 AM
#50

Vad bra att det fungerar.🙂

Jag tror man får hitta sin egen väg. Vad som fungerar för någon fungerar inte för någon annan.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
1/30/20, 7:19 AM
#51

https://ehdin.com/basa-med-bikarbonat/ En hel del att läsa om detta. Men såklart hjälper det inte mot stark migrän. Men för mig har min migrän minskat . Jag tror det beror mycket på att jag ändrat min kost , ( mitt sätt att tänka ) Jag klarar mig utan godis , bullar och andra sötsaker. Tar annat istället , som en avokado , skink + ost rullar . Visst har jag vetat att socker inte är bra för kroppen , då MEST för mig eftersom jag har migrän. Men man gör sina dumheter , fel . På olika sätt. Är det här något som är bra för mig , så fortsätter jag.

HH 🙂

Pia-69
1/30/20, 8:36 AM
#52

#49 Okej! Jag får prova bikarbonat då, allt är värt att testa, känner mig som en knarkare emellanåt p.g.a tablettätandet under mina anfall… Är det under pågående huvudvärk som du tar det?


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Soligajag1
1/30/20, 9:02 AM
#53

#52 Ok , det måste va jobbigt . Förut hann jag inte ta någon tablett innan huvudvärken, men NU har jag kommit längre med mitt mående , så jag känner efter före innan huvudvärken kommer , tog då ett glas vatten med 1/2 tsk bikarbonat . Även en kopp ☕️ svart kaffe med socker i ( det brukar oxå hjälpa för mig ) Sedan tog jag lite mat . Då släppte huvudvärken efter 1 timme . Jag tar ett glas vatten med bikarbonaten varje morgon .

HH 🙂

Pia-69
1/30/20, 9:55 AM
#54

#53 Tack för tipset och länken, har redan vart inne o kikat lite och läst om hur bikarbonat kan användas!🙂


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Soligajag1
1/30/20, 12:08 PM
#55

#54 Varsågod ! Ja ,bikarbonat är bra till mycket ! Tex till Förkylningar !

HH 🙂

Annons:
Maria
2/18/20, 7:18 AM
#56

Rubriken känns ganska felaktig då jag den senaste tiden har haft jätteont jättemycket…

Himla besvärligt och jag har nog testat det mesta i medicinväg.

Nu har jag Citodon, Oxynorm och Stesolid vid behov.

Jag har också Gabapentin tre gånger dagligen men trots detta så har jag svårt att få bukt med värken som strålar ner i skuldran och armen också.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
2/18/20, 10:54 AM
#57

#56 Stackars dig! Vet hur jobbigt det är med huvudvärk 🤕 har kronisk migrän . Sen jag har ändrat kosten till LCHF , har min huvudvärk blivit mycket bättre. Kram 🥰 Soligajag1

HH 🙂

Maria
2/18/20, 10:56 AM
#58

#57 Vad skönt att du hittat något som hjälper.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
7/5/20, 10:08 AM
#59

#58 Hejsan !  

Nu är min huvudvärk som "väck" , så skönt , kan vara för att jag fortsatt med bikarbonat , tar magnesium och dricker mycket vatten , håller på att sluta med sockret men det är inte enkelt . 🙂

HH 🙂

Maria
9/12/20, 8:02 AM
#60

#59 Hur går det för dig och din värk?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
3/11/22, 8:41 AM
#61

Uppdaterar lite i denna tråden.
Huvudvärken är oförändrad. Jag väntar på en remiss angående mina diskbråck i nacken vilka är oförändrade sedan 2017. De borde ha läkt ut kan jag tycka efter all sjukgymnastiska övningar 😉
Jag har väntat i ett år nu och så är det ju för många i dessa tider. Jag är även uppskriven på en lista för de som kan komma med kort varsel.

Jag har varit helt sjukskriven i över ett år nu. Bland annat för att jag förutom värken är så oerhört trött. Tacksam för att jag får vara sjukskriven trots att det är trist.

Jag är oerhört tacksam för iFokus som gör att man får tänka på annat.

Idag kommer vårt älskade lille barnbarn och då är det stunder att tänka på annat också ❤

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
8/31/22, 11:11 AM
#62

Jag väntar fortfarande på att få en tid hos ryggortoprden. Det är snart 1 1/2 år sedan remissen kom fram.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Maria
9/17/22, 11:51 AM
#63

Plötsligt så händer det. Jag har fått en tid 12 oktober.🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
9/17/22, 12:59 PM
#64

#63:

Grattis Grattis !!

Va härligt för dig!! Lycka till !

HH 🙂

Maria
9/17/22, 1:04 PM
#65

Ja, hoppas det ger något resultat också 😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
10/20/22, 2:04 PM
#66

Jag får väl upodatera.
Besöket hos ortopeden var en besvikelse. Jag hade med mig en teckning där jag ritat en kropp och var värken sitter.

Han tittade på min senaste magnetröntgen förklarade utförligt att det inte fanns något att göra. Att det var för "litet" för operation.

Han tog sig i allafall tid för förklaringen.

Dagen efter så ringde han mig och sa att han funderat vidare. Röntgen var nästan två år gammal och han kunde se en annan utbuktning så jag ska göra en ny MR. Därefter ska en slags blockad göras och vi ska träffas igen.

Det lät ju väldigt hoppfullt för mig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
11/14/22, 7:46 AM
#67

Imorgon ska jag göra en ny MR av skallen för femtielfte gången.
Jag hoppas de kunnat slå ihop det med röntgen av nacken så att jag slipper göra en sådan vid annat tillfälle. Jag hade kunnat ringa och fråga men det märker jag Imorgon.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
11/22/22, 6:01 PM
#68

Jag har glömt att skriva att jag fick röntga både skalle och nacke samtidigt 🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
3/18/23, 11:45 AM
#69

Jag har varit på återbesök hos ortopeden. De skulle först göra en blockad men det görs inte längre så nu är jag uppsatt för operation av nacken. Kotorna C6 och C7 tydligen.

Väntetiderna är lååånga sa han men jag har ju väntat sedan 2017 minst.😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Pyttelite
3/18/23, 11:48 AM
#70

#69: Tänk om du äntligen får lindring!


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Maria
3/18/23, 11:55 AM
#71

#70 Tack så mycket.
Ja det skulle vara skönt om detta löste problemet.

Man har ju fokuserat hela tiden på att jag haft en hjärntumör men som neurologen sa man kan ju faktiskt få diskbråck ändå 😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
3/18/23, 1:32 PM
#72

#68:

Så härligt för dig !!

😍❤️

HH 🙂

Soligajag1
3/18/23, 1:34 PM
#73

#71:

Förstår att det skulle va underbart att få hjälp att må bättre .
Slippa värken!!

Förstår att du kommer att ha lite värk men detta blir ju en himmelsk förändring!!

😊😍❤️

HH 🙂

Maria
3/18/23, 1:35 PM
#74

#71 Tack.
Ja jag hoppas på förändring 😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: