Annons:
Etiketttips-och-ideer
Läst 2283 ggr
Excutingsong
1/20/18, 12:43 PM

EXTREM MORGONHUVUDVÄRK

Har under ett år nu haft förjävliga symptom. Jag står snart inte ut längre. Jag är så oerhört trött. Jag har ingen ork. Startar på morgnarna eller mitt i nätterna. Vaknar med extrem huvudvärk, domnade fötter och ben. Stelhet i kroppen. Mina pupiller är hur stora som helst och jag har svårt att fokusera min blick. Tillsammans med detta, super svårt att andas och outhärdlig hjärtklappning, jag förstår ingenting förens några timmar uppe. Min andning går väldigt trögt och jag har en väldig lufthunger. Jag är så styv i hela huvudet och nacken och har sån värk från bakhuvudet och upp. Mina ögon är så påverkade och jag ser onormalt dåligt vid dessa tillfällen. Inklusive att hela min kropp är i uppror. (EJ panik). Det håller kvar hela dagarna men lugnar sig när jag orkat tvinga mig uppe ett tag. Kan även få blå läppar. Jag får ingen hjälp av vården. Gjort EKG och hjärnröntgen och sen är det bra.. men allvarligt. Mina pupiller täcker iris med min huvudvärk, jag är förvirrad, jag får nedsatt känsel i benen och jag vaknar om jag vänder mig om när jag sover, över att hjärtat mitt kämpar och pumpar så kraftigt för att sen återgå när jag legat still i fem minuter igen. Har väldigt lågt blodtryck annars. Fått låg puls på senare tid. Behöver hjälp, min huvudvärk blir bara värre och värre. Sitter jag ner en stund för att sen resa mig får jag sån hjärtklappning, tryck och smärta i huvudet att jag inte kan gå längre. Efter såna episoder somnar jag. Någon som kan hjälpa mig? Jag ber för allt

Annons:
Maria
1/20/18, 1:00 PM
#1

Jag tycker absolut att du ska söka vård igen.

Kan du ens jobba? Eller är du sjukskriven?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Excutingsong
1/20/18, 1:08 PM
#2

Är sjukskriven sen ett år. Ligger i sängen hela dagarna. Kan inte göra nånting. De nekar att det är fel.. men jag blir bara sämre.

Maria
1/20/18, 1:54 PM
#3

Fast är du sjukskriven så måste ju läkaren ange vad det är som gör att du inte kan arbeta så vad står det på ditt sjukintyg? Hade det inte varit något fel så hade du knappast blivit sjukskriven tänker jag.

Är det en neurolog du går hos annars så borde du försöka få en remiss dit eller skriva en egenremiss och berätta dina symtom.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

snigelpiga
1/20/18, 11:17 PM
#4

#0 Jag känner igen flera symptom vad du beskriver.  Tänkte fråga om du känner dig yr eller har som gungande känsla i huvudet?

Excutingsong
1/21/18, 1:41 AM
#5

Känner absolut av det.. Vad är det för symptom du känner igen och har du någon diagnos?

snigelpiga
1/21/18, 4:42 PM
#6

#5  Egentligen känner jag igen till och från alla dina symptom förutom pupillerna i ögon vet jag inte om storleken förändras,  men annars är mina ögon mycket besvärliga. 

Jag har diagnos av migrän med aura.  Sedan har jag diagnos som ofta utlöser migrän.  Kemiskt intolerans=överkänslighet mot luftburen kemikalie dofter och lukter. 

Utöver dem diagnoser har jag något reumatiskt besvär, men inte har fasta diagnos vad är det besvär. Bara misstankar om Sjögrens syndrom och även Fibromyalgi.

Annons:
Excutingsong
1/21/18, 6:15 PM
#7

#6 men hjärtbesvär osv då? Det är ju inte ett specifikt symptom för Sjögrens.

snigelpiga
1/21/18, 7:05 PM
#8

#7 Jag kan inte beskriva bättre mina symptom än vad jag gjorde tidigare.  Sedan alla reagerar på olika sätt även om man har liknande sjukdom.

Maria
1/25/18, 8:10 AM
#9

Hur går det för dig TS?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: