Annons:
Etikettmigrän
Läst 2247 ggr
Randomel93
2018-01-29 12:54

Migränfri fem år

Hej, kanske fel ställe att fråga men testar! Jag brukade ha migränanfall med aura under många år, umo frågade inte om det 2012 när det skrevs ut P-piller och då blev migränen värre och jag slutade med p-piller och sen dess har jag inte haft migrän. Nu står jag inför ett preventivmedelsval där jag endast kan ha p-piller eller inget alls, dom säger att det går bra då jag varit fri från migrän i över fem år men att det finns risk för återfall. Är det någon som har eller känner någon som varit fri från migrän så länge och sedan fått återfall? Även återfall av P-piller? Eller storys där det gått bra?

Annons:
Maria
2018-01-29 13:16
#1

Jag hade inte vågat chansa.

Din migrän blev ju värre med p-piller och försvann när du slutade så jag hade inte tvekat.

Jag har heller aldrig hört talas om någon 5 års-gräns?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Randomel93
2018-01-29 18:15
#2

Det var åtminstone vad barnmorskan sa, kan bero på att jag hade migränen under puberteten men jag vet inte säkert :o

Soligajag1
2018-06-07 19:45
#3

Konstigt , har heller inte hört talas om någon 5-års gräns, Kanske att migränen blivit något bättre på grund av din ändrade livsform , motion , jobb , familj ,mm. Min pappa sa till mig att hans migrän blev bättre efter han blev 50 år. Men det stämmer inte på mig , jag får den helt ’plötsligt ’ . Jag dricker inte rödvin , äter inte stark ost , måste äta regelbundet. Dricka mycket vatten i värmen . Undvika stress. Inte så enkelt jämt.

HH 🙂

Upp till toppen
Annons: