Annons:
Etiketttips-och-ideer
Läst 2156 ggr
Maria
2/28/18, 6:49 PM

Högriskskydd

Huvudvärk är ju ett tillstånd som gör att man ofta har många korta sjukfrånvarodagar och det svider i plånboken med karensdagen som dras.

Jag har i ett par år nu haft högriskskydd från Försäkringskassan och det gör att jag slipper karensdagen vilket är jätteskönt.

Bara ett tips😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
RosaYlva
2/28/18, 7:01 PM
#1

Vad bra att det finns sånt. 🙂

Bästaste hälsningar. Hjärta

 RosaYlvas personliga blogg

Maria
2/28/18, 7:04 PM
#2

Jättebra. Det har underlättat min ekonomi mycket.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

RosaYlva
2/28/18, 7:07 PM
#3

😃

Bästaste hälsningar. Hjärta

 RosaYlvas personliga blogg

Pyttelite
2/28/18, 8:24 PM
#4

Verkligen en bra sak som dessutom säkert gör dig friskare - att slippa stressen för karensen när man mår dåligt.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Maria
2/28/18, 8:56 PM
#5

#4 Tyvärr är det inte stress som orsakar min huvudvärk. Synd för då hade man haft möjlighet att påverka vardagen mer.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Pyttelite
2/28/18, 9:09 PM
#6

#5 Nej jag förstår det men om man pga karens går till jobbet när man inte mår bra kommer man säkert på sikt må ännu sämre och kanske får längre sjukskrivingar istället.

Därför är det ju en bra förmån att kunna gå hem när man mår dåligt utan att känna stress eller press mer än att man mår illa och det är ju tillräckligt.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Annons:
Maria
2/28/18, 9:28 PM
#7

#5 Så är det säkert för många. När jag får mina huvudvärksattacker så kommer jag inte ens iväg till jobbet.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
3/3/18, 8:05 AM
#8

Jag har glömt att skriva att man måste ansöka med ett läkarintyg och med ett intyg från arbetsgivaren där man ser sjukfrånvaron ett år tillbaka i tiden ungefär.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
6/7/18, 6:22 PM
#9

Hej , Jag har ansökt och har ingen karensdag , Så skönt. Migränen slår till när som helst ! Har ett speciellt utlåtande från läkaren . 😀

HH 🙂

Maria
6/7/18, 6:26 PM
#10

#9 Då får vi hålla tummarna att din ansökan går igenom också.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
6/7/18, 7:32 PM
#11

Jodå , tackar . 😀 Fick svar i April 2018 . Fick Ja , på ansökan, Men såklart jobbar jag helst .

HH 🙂

Maria
6/7/18, 7:42 PM
#12

Ah då missuppfattade jag. Grattis till att det gått igenom. Alltid skönt att veta att ekonomin inte kraschar bara för att man mår dåligt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
6/7/18, 7:47 PM
#13

#12 , Ingen fara ! 😀 Vart till dr:n idag , tog lite nya prover . Inget allvarligt , skönt !

HH 🙂

Annons:
Maria
6/7/18, 7:52 PM
#14

Jag väntar på min årliga magnetröntgen på skallen och halsrygg.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
6/8/18, 4:10 PM
#15

#14 , Åhh , så skönt för dig!! Sådär skulle jag vilja ha , men allt kostar . Ha en fin fredag!kram 😀❤️🌺

HH 🙂

Maria
6/8/18, 4:12 PM
#16

#15 Jag hade önskat att jag slapp😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: