Annons:
Etikettövrigt-huvudvärk
Läst 1198 ggr
Lona
5/14/18, 10:25 PM

Bettskena?

Jag har problem med återkommande, svår huvudvärk som ska utredas. En del av den beror sannolikt på att jag biter ihop käkarna på natten, min tandkirurg rekommenderade bettskena.
Funkar en som man formar själv, från apoteket eller liknande, lika bra som en som görs hos tandläkaren? Kan man annars få bidrag till en från tandläkaren?
Huvudvärk eller inte, jag har helt enkelt inte råd med flera tusen just nu. Blir det billigare om man går via vanlig läkare, inte tandläkaren? Tror att man kunde få det på Högkostnadsskyddet förr.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Maria
5/19/18, 8:31 AM
#1

Det bästa är väl att prata med din tandkirurg eftersom det är denne som rekommenderar bettskena.

Pratade ni inte mer om ämnet?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lona
5/20/18, 8:22 PM
#2

Nej, han nämnde det bara i förbigående när jag var på väg därifrån.
Till saken hör väl att jag har vissa sociala issues och har svårt för att ställa relevanta frågor. Dessutom är de visserligen väldigt duktiga på den kliniken men jag trivs inte där alls, inte min typ av ställe.

Jag skulle givetvis kunna fråga min vanliga tandläkare som är betydligt trevligare men det känns lite pinsamt att jag inte riktigt har råd.😊


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Maria
6/2/18, 11:38 AM
#3

#2 Jag lovar dig att just tandläkare är vana vid frågor om kostnad då det här med tänder är ett dyrt område för de allra flesta.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: