Annons:
Etikettskallskador-och-hjärnskakning
Läst 1126 ggr
Linnea Gustavsson
9/13/18, 5:31 PM

Hjärnskakning???

I måndags skulle jag gå ut och hämta en sak ur förrådet, där en planka stod lite dumt till. Oturligt nog faller den och slår till mig över tingen. Gjorde skitont och just då kände jag: "Det är ju konstigt om jag inte får en hjärnskakning efter detta."

Nu är det ju torsdag och i tisdags kväll började jag få en ihållande huvudverk (innan hade jag bara lite ont ibland). I onsdags kände jag mig lite yr, det känns lite som om kroppen ska "domna bort". Igår och idag har jag även känt lite stickningar på samma ställe i huvudet, speciellt vid lite ljusare källor (t.ex. starkare lampor, när jag tittar ut genom fönstret eller dator/mobil etc). 

Kan det vara så att jag råkat ut för en hjärnskakning? Kan tillägga att jag försökt med både paracetamol och alvedon, dock hjälper det inte mot verken över huvudtaget. I morgon har jag dessutom prov i skolan, och jag har haft det såå svårt denna gången att lära mig något (eftersom jag har ont i huvudet HELA tiden). 

Tacksam för svar ;)

Annons:
Maria
9/13/18, 5:40 PM
#1

Jag tycker du ska ringa sjukvårdsupplysningen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Huygens
9/13/18, 5:42 PM
#2

Jag skulle definitivt uppsöka vårdcentral eller akut och be att få en skallröntgen.

Fredrik1
9/13/18, 5:55 PM
#3

Du bör omgående söka vård för att utesluta hjärnskakning eller andra komplikationer. Att kroppen känns som den ska domna bort är ett varningstecken.

 "Be kind whenever possible. It is always possible"   H.H Dalai Lama

Maria
10/4/18, 8:22 AM
#4

Hur har det gått?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: