Annons:
Etikettmigrän
Läst 1661 ggr
Feliiciia
1/9/19, 4:59 PM

Migrän och p-piller

Lider av migrän med aura och får anfall framförallt kring ägglossning och mens. Har sedan en tid tillbaka cystor på äggstockarna som nu ska tas bort. Det diskuteras kring vilket tillvägagångssätt man ska använda sig av och det står då mellan p-piller och titthålsoperation. Jag är lite skeptisk till p-piller, då min migrän oftast inträffar när jag har som mest hormoner i kroppen. Men dem på sjukhuset insisterar på att jag ska käka p-piller istället för en operation då jag är 16 år, trots vetskapen om min migrän. Jag undrar därför om det är någon som har erfarenhet av att äta p-piller när man har migrän (helst med aura) och hur det har urartat sig.

Annons:
Zadeira
1/9/19, 5:04 PM
#1

Jag började med mini-piller för ca 15 år sedan just pga migrän i samband med mens, var utslagen ett par dagar per månad. Det tog inte lång tid innan migränen minskade och numera har jag migrän ett par gånger om året istället för i månaden.

Feliiciia
1/10/19, 5:20 PM
#2

#1 kanske är värt att prova trots allt🤔

Zadeira
1/10/19, 8:06 PM
#3

Jag hade absolut vägt fördelarna mot nackdelarna. Varför tvekar du?

Feliiciia
1/14/19, 7:44 AM
#4

För att vart jag än läser står det att jag löper en stor risk för blodproppar om jag tar p-piller. Tydligen ökar migrän med aura risken för en blodpropp och sedan ska p-pillerna öka den risken.

Zadeira
1/14/19, 12:58 PM
#5

Mini-piller är inte detsamma som p-piller och rekommenderas om man riskerar blodpropp.

Feliiciia
1/15/19, 7:06 AM
#6

Får kolla med dem om man ka ta mini-piller istället då

Annons:
M
4/28/21, 1:30 PM
#7

Jag fick problem med migrän när jag tog p piller, bytt till p stav och endast haft migrän 1 gång sedan dess.

M
4/28/21, 1:30 PM
#8

#7: ojj såg nu att det var en gammal tråd haha

Upp till toppen
Annons: