Annons:
Etikettallmänt-ont-i-huvudet
Läst 838 ggr
Hamsterb1231
2019-10-01 07:30

Huvudvärk släpper inte

Har haft huvudvärk från att jag vaknar till att jag går och lägger mig varje dag i 3 veckor. Kan vakna mitt i natten och spy rakt ut för att de gör så ont. Vaknar alltid jättetrött. Det har gått ut över skolan och jag ligger efter eftersom att ja inte kan fokusera. Mina föräldrar säger att de bara har med perioden att göra, men jag har haft de i 4 år och de har aldrig vart såhär förut. Jag äter och dricker mycket vatten och tar vitaminer så de kan inte va orsaken. Just nu går skolan väldigt bra med vänner och allt sånt så är inte stress över skolan heller då de sitter i på helger också. Är svårt att boka läkartid eftersom att ja har grov telefonfobi. Vad ska ja göra?

Annons:
Maria
2019-10-01 07:33
#1

Hur gammal är du? Dina föräldrar kan kanske boka en tid för dig? Eller gå med dig?

Jag tycker att svår huvudvärk ska utredas. Det kan bero på så mycket och det finns bra mediciner mot exempelvis migrän men man måste kolla upp vilken typ av huvudvärk det rör sig om.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Magi-cat
2019-10-01 08:18
#2

Hej!

Har du haft huvudvärk i tre veckor och "spyr rakt ut" så måste det utredas vad det kan vara och vilka medel som finns.
Någon hjälp måste du få, för det där låter jobbigt!
Vill du inte ringa själv kanske du kan gå till skolsköterskan som hjälper dig vidare? Eller be dina föräldrar!

Är det migrän så finns det medicin, som Maria skrev ovan. Är det inte det utan en annan typ av huvudvärk så finns det även då medicin som kan hjälpa.

Huvudsaken att du får hjälp och stöd! Lycka till!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Sindri
2019-10-01 08:25
#3

Man kan få spänningshuvudvärk utan att stressa. Du bör omedelbart komma i kontakt med sjukvården. Det finns både enkla och allvarliga anledningar till huvudvärk.
Be om hjälp att boka tid, eller träna på din telefonfobi. Skriv upp vad du vill säga och läs innantill om du behöver. Sedan är det bara att svara på frågor. Men gör det NU!

Hamsterb1231
2019-10-02 12:56
#4

Fick en tid om 1 månad. De jobbigaste är att jag kommer att komma efter väldigt mycket i skolan den månaden. Mitt minne har också blivit sämre dom senaste dagarna (antagligen för att ja är så trött). Kan glömma bort saker en person sa för 5 minuter sen och dom i skolan tycker att jag beter mig konstigt vilket är rätt jobbigt…

Sindri
2019-10-02 13:40
#5

Du kanske skall åka till en akutmottagning. Har du varit förkyld eller haft lättare halsont senaste tiden?

Hamsterb1231
2019-10-02 13:51
#6

Nej, har inte varit sjuk alls sen förra vintern då ja i vanliga fall har bra immunförsvar. Och känns överdrivet att åka till en akutmottagning pga huvudvärk

Annons:
Sindri
2019-10-02 14:28
#7

Om mitt barn kräks och har dåligt minne skulle jag göra det.

Maria
2019-10-11 13:07
#8

Hur har det gått?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: