Konstig och långvarig värk
Hej!
Den 17 januari kom jag hem från en semester i Peru. Ca 2 veckor senare fick jag fruktansvärt ont i huvudet med illamående. Jag kunde bara ligga i sängen, helst mörkt och tyst skulle det vara. Mitt i allt detta fick jag fruktansvärt ont i magen och fick åka till akuten där de misstänkte magkatarr. Illamåendet gick iallafall över en vecka senare. Nu, en månad senare har jag fortfarande ont i huvudet. Jag ringde vårdcentralen och de sa att jag skulle testa nasonex mot bihåleinflammation innan jag kom in på undersökning. Jag testade nasonex och nu en vecka senare är den värsta huvudvärken över. Jag känner dock fortfarande tryck över tinningarna, över kinderna och det gör ont om jag lutar mig framåt. Någon som har en idé vad detta kan vara? Jag har funderat på allt från hjärnhinneinflammation, till migrän och bihåleinflammation. Och sen att jag var i Peru, kan man blivit smittad utav något där? Jag ska till läkaren denna veckan men vill iallafall kolla om någon varit med om något liknande.
Jag tänkte direkt när jag läste att du varit i Peru, att du kan ha blivit sjuk/smittad av något/någon.
Berätta för din läkare att du varit där när du ska dit.
Jag har själv haft bihåleinflammation och då var jag ganska så öm efteråt, men kan ju va så för din del att du inte blev helt frisk eller att det är något annat du har ont av.
Lycka till hos doktorn!
Det låter lite som bihålorna. Det kan sitta i länge om man inte får bort hela inflammationen, mitt bästa tipps mot det som slår det mesta är att skölja systemet med koksalt.
Skriver här igen. Min huvudvärk är tillbaka. Och jag är ganska säker på att det inte är bihålorna. Det gör ont på vänster sida, på den sidan har jag även lite sämre syn på ögat så jag ska få glasögon. Försöker få tag i en bra läkare här i Göteborg men det är OMÖJLIGT. ingen som vill ta en på allvar…