Huvudvärk hela tiden.
Hej!
Jag är 13 år och har ont i huvudet varje dag ,hela tiden och har haft det i säkert över ett år. Självklart påvärkar det plugget..
Jag har varit hos doktorn och gjort massa prover och så men dem hittade inget. Jag har även varit till sjuksköterskan och hon trodde att jag har spänningshuvudvärk. Det kan det nog säkert vara eftersom att jag hela tiden är stressade ang skolarbetet. Hon sa då till mig att lyssna på avslappningsmusik varje dag. Jag tycker inte musiken hjälper tyvärr.. Skolsköterskan sa också att hon inte trodde att det var migrän.
Och huvudvärkstabletter hjälper inte.
Jag har också kollat upp synen. Jag använder linser/ glasögon varje dag.
**Nu till frågan: Är det någon som kanske kan ge förslag på vad det är?
Hur ska jag göra för att huvudvärken ska släppa?
**
Jag behöver verkligen hjälp!
Jag är doftöverkänslig och får ont i huvudet av dofter som till exempel parfymerade produkter, röklukt mm. Kan det vara nåt sånt? Använder du själv det?
Det är ett stort problem på skolor just för att många har parfymer etc. Jag pluggar på högskola och det är jobbigt för nästan alla har parfymer av något slag, eller röker. Försök att undvika dofter så mycket det går och se om det hjälper något.
Efter att ha läst det du skriver kan jag känna igen mig i dig. Är det ett stort problem för dig (det verkar der ju verkligen vara) , att ständigt ha huvudvärk (jag vet hur det är) Ge dig INTE! KRÄV HJÄLP!
Att ha ständig huvudvärk är kroppens signal på att allt inte är som det ska. För annars skulle du ju inte ha ont i huvudet.
Frågan är också vilken typ av huvudvärk du har. Det krävs ju olika behandlingar för olika typer av huvudvärk.
Det kan ha med vantrivesl också att göra.(ville bara säga det)
Din skolsköterska sa till dig att lyssna på avslappningsmusik sa du. Jag tycker inte att det behöver vara avslappningsmusik, det räcker att det är musik man själv gillar(hårdrock är kanske lite svårt att slappna av till ;)) Sätt igång en cd, lägg dig ner i sängen, ta några djupa andetag och bara slappna av, stäng av hjärnan hellt enkelt.
Du kan också testa mindfullness tycker jag, det hjälper mig många gånger när jag har huvudvärk.! :) Lycka till
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Tack för att ni tog er tid att tipsa mig! Ska sluta använda parfym och se om det hjälper ( använder det varje dag) Och så ska jag försöka koppla av oftare. och om någon vecka ska jag till en läkare! :)
och det där med vanteivsel kan nog också vara nått.. är världigt skoltrött om man säger så…
Hur går det för dig, fjordingtok? 
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
6# Inget hjälper… :/
Vaknar du med huvudvärken eller när kommer huvudvärken?
Vart någonstans i huvudet sitter huvudvärken?
Hur känns huvidvärken? Som knivar, dunkar den eller är den jämnt molande?
Mår du illa av huvudvärken eller blir irriterad av ljud och ljus?
Använder du gele i håret eller annan produkt för att håret ska stå? Ibland när jag haft gele i håret och skitigt i att tvättat ur det på kvällen så har jag en jäkla huvudvärk dagen efter. Efter att jag tvättat av mig gelen så försvinner huvudvärken oxå.
Nu har jag förvisso problem med huvudvärk ofta, men det handlar om att jag sitter inne för mycket och dessutom tänker för mycket :)
#8 Japp, jag vaknar med huvudvärken
Huvudvärken i pannan, den är jämt molande, och jag mår varken illa eller är irriterad av ljud och ljus! :)
#9 Nej jag använder varken gele, hårspray eller något liknande! :)
Ligger du och tänker på morgondagen mycket innan du somnar? Då brukar det bli så. Någon muskelavslappnande medicin till natten vore kanske bra. Typ Atarax eller Lergigan.
Att försöka slappna av till natten och tänka på något roligt som har hänt under dagen brukar vara en bra idé. Jag brukar sätta på TV:n på timer eller min lugna playlist på mobilen, blunda och somna till den. Det hjälper mig massor.
#11 Ja det gör jag verkligen!
Tack så mycket!!!!! :)
Pressar eller gnisslar du tänder?
Nej, inte medvetet iallafall!
…"lugna playlist på mobilen, blunda och somna till den"
inte så smart val om det är mobilen som ger dig huvudvärk. Men väldigt lätt att kolla - stäng av den ett par dygn - du lär märka direkt om det är den som framkallar din huvudvärk. Lycka till!
Stina, det är inte mobilen som orsakar min huvudvärk. Men tack för tipset! 
Hej allihop! Vill bara tacka för all hjälp jag fått från er, jag har nu varit utan huvudvärk några månader! Huvudvärken har mest berott på stress. Jag stressar hela tiden, då jag är dålig på att planera mina dagar.. Nu har jag sommarlov och behöver inte stressa med massa prov och sånt. Men när skolan börjar igen ska jag vara noga med att börja planera! Vill inte hålla på och stressa och få tillbaka huvudvärken.. En annan sak som gjort att jag haft ont är för att jag druckit och ätit för lite, vilket jag bättrat mig med nu! Så nu håller vi tummarna på att huvudvärken inte kommer tillbaka! :) Tack ännu en gång!