Huvudvärk iFokus

Huvudvärk

Etikettövrigt-huvudvärk
Läst 7004 ggr
Ramses_Malin
0

TBE- Huvudvärk

Hejsan
Har sedan 3 månader haft TBE och fick hjärnhinneinflamation och har ständig huvudvärk mer eller mindre sedan dess, den ligger där o trycker hela dagarna  och smäller till om jag är stressad o kör bil.
Undrar om någon mer här inne har haft Tbe OCH hur länge hade ni biverkningar av sjukdommen.
Har under hela tiden haft ett speciellt område där jag har ondare än andra delar av huvudet. (panna, öga. kind o tinning på höger sida.) En väldigt obehaglig smärta och tryck……

kram Malin

Ramses_Malin

Maria
1

Jag har haft hjärnhinneinflammation men det var av borrelia och det är ju en bakterieinfektion till skillnad från TBE som är ett virus.

Vad jag har förstått så är det väldigt individuellt hur hårt drabbad man blir av TBE och man kan ju bara hoppas att du snart ska bli återställd.

Vad säger läkarna?

/Maria

Ramses_Malin
0

Läkarna säger att jag ska vila så mycket som möjligt. Har börjat jobba lite igen efter 3 månaders sjukskrivning.
Dagarna när jag är ledig har jag barnen på fritids typ på heltid bara för att få ta igen mig ordentligt efter en arbetsdag´. Dagen då jag är ledig efter 1 eller 2 dagars arbete är jag helt slut och det är rätt svårt för folk runt omkring en att förstå.

Huvudvärk, koncentrationssvårigheter, stress och minnesstörningar är inge ovanliga restsymptom efter denna skit…..och jag märker av allt…..Jag hoppas verkligen att detta inte blir beståeende resten av livet;((

Kram Malin

Ramses_Malin

Maria
0

#2 Usch, vad jobbigt.

Kan du inte jobba kortare arbetsdagar istället för hela och sedan ledigt.

Jag är halvtids sjukskriven nu och jobbar 4 timmar om dagen.

/Maria

Ramses_Malin
0

Jag har inte så långa dagar men jag pendlar så mycket tid går åt i bilen. Jag har gått ner i arbetstid under en tid nu. Förra helgen jobbade jag totalt 8 timmar o var helt slut när jag kom hem. Måndagen var förstörd, orkade inte ta mig för något. Jobbigt att jobba flera dagar i rad, nästan bättre att jobba varannan dag. Kram Malin

Ramses_Malin

Vårdsätraa
0

Hej! Jag fick TBE hjärninflammation för ett år sedan. Har fortfarande restsymtom, mest trötthet, minne, koncentration, umgänge. På sistonde också huvudvärk lik din. Har du fått någon hjälp med den?

Ramses_Malin
0

Hej nä jag har inte fått någon hjälp mer än att jag fått huvudvärkstabletter,

Nu har det snart gått 2 år sedan jag blev sjuk o har fortfarande symptom som jag skrev om tidigare, kramper i huvet på höger sida förekommer ibland fortfarande. Känslan efteråt när attacken lagt sig får jag en svullnad känsla plus att synen påverkas en stund. Hoppas du mår bättre nu

Kram Malin

Ramses_Malin