Huvudvärk iFokus

Huvudvärk

Etikettmigrän
Läst 6340 ggr
Pelle Långlös
0

Migrän plus kristallsjukan

Semestern kunde verkligen inte början sämre. Har glömt min migränmedicin hemma och har ingen på två veckor. :-( Sen kristallsjukan på det. Tänk om man kunde få byta ut sitt huvud.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Maria
0

Kristallsjuka brukar man kunna bli av med ganska effektivt om man går till en sjukgymnast.

/Maria

Pelle Långlös
0

Öronläkare har jag hört. Men nu var jag i Sverige och inte hemma så det skulle ha tagit allt för länge om jag ens fick någon tid. I en och en halv vecka höll det i. Huvudvärken och migränen kom om vartannat.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Maria
0

Har du fått diagnosen kristallsjuka?

Oftast så framkallar man ett yrselanfall och mäter samtidigt ögats ryckiga rörelser (Nystagmus)

I Sverige så är det många sjukgymnaster som fixar detta ganska enkelt med rörelser som gör att kristallerna "hamnar på plats" så att säga.

/Maria

Pelle Långlös
0

Jo jag har fått diagnosen. Fick den under OS 2010. Vi har inget som heter sjukgymnast så jag vet inte vem jag skall söka eller få remiss till.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Maria
0

"Fysioterapeut" har du sagt att det heter hos er.

/Maria

Pelle Långlös
1

Ja, just det. Det har jag nog sagt. Vad bra då skall jag höra med HC om det kan remittera mig vidare.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Maria
0

I Sverige kan man boka tid direkt till en sjukgymnast så kolla hur det är hos dig så kanske du slipper gå via remiss.

/Maria

Pelle Långlös
0

Ja jag har förstått det att man slipper sånt i Sverige. Men här kommer man ingenstansutan remiss. :-( Alltid ett läkarbesök för att få en remiss. Trist.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Maria
1

Aj då. Trist.

/Maria

Pelle Långlös
0

Verkligen, det måste ju ta resurser från dom som behöver vården bättre, på HC alltså.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Migränsissi
0

Jag blev fri min migrän genom en radikal kostomläggning !?

Läs mera på http://www.expressen.se/halsa/migran---sissi-52-at-sig-fri-fran-smartan/

www.miraculis.se