Migrän plus kristallsjukan
Semestern kunde verkligen inte början sämre. Har glömt min migränmedicin hemma och har ingen på två veckor. :-( Sen kristallsjukan på det. Tänk om man kunde få byta ut sitt huvud.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Kristallsjuka brukar man kunna bli av med ganska effektivt om man går till en sjukgymnast.
/Maria
Öronläkare har jag hört. Men nu var jag i Sverige och inte hemma så det skulle ha tagit allt för länge om jag ens fick någon tid. I en och en halv vecka höll det i. Huvudvärken och migränen kom om vartannat.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Har du fått diagnosen kristallsjuka?
Oftast så framkallar man ett yrselanfall och mäter samtidigt ögats ryckiga rörelser (Nystagmus)
I Sverige så är det många sjukgymnaster som fixar detta ganska enkelt med rörelser som gör att kristallerna "hamnar på plats" så att säga.
/Maria
Jo jag har fått diagnosen. Fick den under OS 2010. Vi har inget som heter sjukgymnast så jag vet inte vem jag skall söka eller få remiss till.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
"Fysioterapeut" har du sagt att det heter hos er.
/Maria
Ja, just det. Det har jag nog sagt. Vad bra då skall jag höra med HC om det kan remittera mig vidare.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
I Sverige kan man boka tid direkt till en sjukgymnast så kolla hur det är hos dig så kanske du slipper gå via remiss.
/Maria
Ja jag har förstått det att man slipper sånt i Sverige. Men här kommer man ingenstansutan remiss. :-( Alltid ett läkarbesök för att få en remiss. Trist.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Aj då. Trist.
/Maria
Verkligen, det måste ju ta resurser från dom som behöver vården bättre, på HC alltså.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Jag blev fri min migrän genom en radikal kostomläggning !?
Läs mera på http://www.expressen.se/halsa/migran---sissi-52-at-sig-fri-fran-smartan/
www.miraculis.se