Huvudvärk iFokus

Huvudvärk

Etikett: läkemedel
Läst 6831 ggr
JohannaEkroth
0

Betablockerare mot migrän

Har läst ett par inlägg av medlemmar som äter betablockerare mot migrän och blev lite nyfiken.

Berätta gärna mer om dessa mediciner i den här tråden om ni vill.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Meinfinity]
0

Betablockare funkade så där… Vissa perioder ganska ok, andra mindre ok… Tror att det igentligen var stressen i mitt liv just då som gjorde att resultatet inte vart lyckat!

Har även tagit epilepsimedecin under en period.. Också med blandat resultat.. Tyckte iofs att anfallen blev färre och inte lika jobbiga.

Har testat akupunktur med ganska ok resultat mindre spänningshuvudvärk och lite lite lindrigare migrän men ff lika frekventa.

Har även testat Botox… I nacke axel skuldra och panna… Måste nog säga att det är det som gett BRA/BÄST resultat..

Kiropraktorn är det som jag lagt ut mest pengar på och som kanske är det som håller mig i schack tror jag… Men ACK så mycket pengar jag lägger ner på det för att jag ska kunna jobba och försörja mig.100 tusen kronor är nära sanningen..

*suckar*

Men värst är att sjukanmäla sig… Att va hemma och skämmas!! För att man har ont i skallen!!

_Charlie
0

Jag åt Inderal under en längre tid, men märkte ingen skillnad alls av dom. Påverkades inte på något sätt.

Det senaste de satte mig på var epilepsimedicin för ett år sedan. Det hände ingenting med migränen, däremot fick jag ALLA biverkningar som stod med i pappret förutom medvetslöshet, så jag slutade innan jag svimmade också. Har aldrig blivit så "dum" och "korkad" och "långsam" i huvudet som jag blev av den medicinen.

Annars är det samma gamla vanliga visa de gånger jag får nog och ber om hjälp. Lite blodprover, lite kläm och känn, någon hjärnröntgen, lite piller utskrivna och samma gamla ord… "jag vet inte… ring en sjukgymnast… hej då.."

Jag har gett upp hoppet att få hjälp. Det har gått 13 år utan att någon brytt sig speciellt mycket, vill jag ha någon hjälp får jag hjälpa mig själv, sjukvården gör det inte.