Vad kan det vara?
Kanon att detta forum finns! Då kanske jag kan få svar på mina frågor…eller i alla fall lite vägledning till dem.
Jag är en kvinna i 25-årsåldern. Jag lever relativt sunt (kanske skulle kunna lägga mer krut på matlagningen dock). Jag röker inte, snusar inte och dricker aldrig alkohol. Jag är normalviktig och mina blodvärden är bra (äter järntabletter till och från när det behövs). Jag dricker inte kaffe eller coca cola och konsumerar inte mycket socker.
Jag drabbades för ett år sedan av mitt första huvudvärksafall av det slaget jag har problem med. Tidigare har jag fått migrän några gånger om året med inte upplevt det som något stort problem. Vid dessa tillfällen har jag inte använt migräntabletter.
För ett år sedan började jag få "migrän" ganska ofta. Kanske en gång i månaden och anfallen varade från 1 timma till 1 vecka. Ett tag hade jag migrän mer eller mindre konstant i en månad vilket förståss påvärkat mitt liv rejält. Anfallen blev frekventa, intensiva men utan aura. Smärtan är skärande och sitter bakom vänstra ögat. Anfallen börjar nästan alltid på natten.
Jag har vid flera tillfällen gått till vårdcentralen och fått olika migräntabletter utskrivna. Jag har provat Zolpidem, Zomig, Diklofenac, Naproxen och några till….helt utan resultat. Frustrerande och hemskt. Tillslut kändes det nästan som att läkaren inte trodde på mig, att jag hade så ont. Men fy, det har jag verkligen haft!'
Nu hände det sig så att jag blev gravid i oktober och mina anfall var som bortblåsta. jag räknade ut att de måste försvunnit i vecka 4 ungefär. Har inte lidit av huvudvärk en minut sedan dess. Vad farao kan det vara? vad för slags huvudvärk kan jag ha? Jag kan ju inte gå omkring och vara gravid hela livet nu…och jag fasar för en spädbarnstid med konstant huvudvärk. Hjälp!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Låter som det är kopplat till hormoner?
Min huvudvärk kommer i samband med mens och ägglossning. Stark spänningshuvudvärk med illamående, ljudkänslighet. Tabletter hjälper inte eller lite. Har hittat lite om det på nätet men förstår att det är fler än jag som har det.
Ja jag skjuter min mens med Yasmine P-piller i 3 månader i stöten inna jag äter menspillren. Man kan skjuta upp 6 månader, men se det klarade inte min livmoder utan at få mellanblödning, så 3 månader äter jag hormonpiller innan jag låter mensen komma.
Yasmine har samma hormonmängd på alla sina hormonpiller.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Enda gången i livet jag varit utan Migrän var när jag var gravid. Det är ganska typisk om det är hormonrelaterad Migrän.
/Maria

Ok, men vad kan jag göra för att slippa? Varför har jag inte lidit av det tidigare? Jag började få problem först när mitt första barn slutade amma (strax efter det). Migräntabletterna hjälper inte för 5 öre, finns det något annat man kan göra? Vet inte hur jag ska stå ut med dethär i massa år annars..
Med Vänliga hälsningar

…tack för svaren förresten! 
Med Vänliga hälsningar
Du borde bli ordentligt utredd med Datortomografi, LP eller MR för att utesluta skador på nacken eller i huvudet men det kanske du har blivit.
Försök att få en remiss till en neurolog eller något smärtcentrum.
/Maria

#6 jag har inte fått någon undersökning. Läkaren skulle ha hört av sig till mig när hon visste hur vi skulle gå vidare men jag har inte hört någonting från henne. Sen blev jag ju gravid nu och då försvann mina problem för stunden i alla fall. Får se om de kommer tillbaka sen. Då är det nog läge att jag står på mig ordentligt.
Jag har fått sådan otur med läkare. När jag gått till VC har jag fått träffa flera olika inhyrda läkare som inte känts speciellt benägna att utreda mig. De har bara konstaterat Migrän och gett mig olika tabletter som inte funkat.
Med Vänliga hälsningar