starkare på morgonen...
för mig är de så att huvudvärken alltid är starkare just när jag vaknar å ska stiga upp..
nån mer som känner så?
nån som vet varför de kan bli så?
de fins ju inga mediciner som fungerar så man får helt enkelt vänta ut tiden ju mer dagen går ju mer s läpper de.. dock släpper de ju aldrig.. jag var hos en snubbe i somras som kunde hjälpa mig att få bort en del av värken som enligt honom kom från nacke å rygg. men allt försvnner ju inte.. men såååå skönt att få bort de värsta iaf..
men som sagt undrar lite varför de är starkare värk på morgonen. om de kan vara just att jag är stel i ryggen så att de kommer därfrån.
hur upplever du din värk när du vaknar?
Nätterna och morgonen är värst för mig nu men det beror förmodligen på ökat tryck i spinalvätskan som lättar när jag kommer i upprätt ställning.
Jobbigt är det men det har blivit aningen bättre de sista två månaderna.
/Maria

Jag vaknar ofta med huvudvärk, jag tror det beror på min sovställning. Jag tenderar att dra upp axlarna när jag sover (ligger på sidan), så nacken är ofta stel och spänd och gör ont när jag vaknar. Det ger mig spänningshuvudvärk som i sin tur kan trigga migrän om jag inte lyckas schasa iväg den tillräckligt fort.
Sen fick jag en gång i tidernas begynnelse höra att om man vaknar med huvudvärk ska man kolla upp så det inte är nåt värre, för spänningshuvudvärk skulle tydligen vara vanligast att få framåt dagen när man stressade och inte något man vaknade med, men jag gör det ändå!
jag vaknar inte längre med huvudvärk, har bytt ut mina kuddar till bättre modeller, men min huvudvärk börjar ofta när jag fixat mig på morgonen innan jobbet och sen sätter mig och kör iväg. då kan jag börja känna lite över ena ögat. ventilationen i bilen kan också vara störande. de gånger jag känner detta redan på väg till jobbet, så blir det bara värre allteftersom.. ofta börjar det också på jobbet, efter ca 1 timme, och då går det fort, och jag blir liggande hela dagen. blir ofta pigg precis vid sängdags, och hur kul är det då att lägga sig :)