Nu börjar helvetesveckan..
Mens med andra ord och MIGRÄN/Huvudvärk i c:a 1 v och humöret sjunker ännu mer..
I morgon ska jag till läkarn igen, har varit på VDC 2 ggr redan denna veckan. Sökte för hosta och urinbesvär… hamna hos psykologen… hm!!
De misstänker jag är "derimerad" "utmattad" "utbränd"..Blev väldigt snopen av den vanliga läkarens reaktion när jag hosta och sa: Jag måste jobba, jag kan inte vara hemma… Han stirrade mig i ögonen och sa: MÅSTE du?? Sen va det kört… Han fick mig att gråta floder och han tyckte att jag kanske behövde prata med någon… Han såg MIG inte bara det jag sökte för. Jag är van att få min medicin och så är det klart på 5 min. Jag var där i 2 timmar. En väldigt konstig känsla.. Jag fick svara på massa frågor och sedan prata med psykologen, som sa: DU har väldigt höga poäng på stress frågorna.. och självkänslan… Och jag bara grät… Det var så hemsk att sitta där och svara på frågorna.. för det blev ju bara tydligare och tydligare… Kronan ramla liksom ner…. Är det därför jag är som jag är nu? Har jag jobbat sönder mig på 4½ år?? IGEN!!! Borde jag inte sett?? Hade jag inte kontroll??
De sa: Du är inte rädd om dig… Du är inte snäll emot dig själv!
Nä… är väl inte det kanske…
Nu tar vi helvetes veckan och jobbar vidare!!
Men gumman! *kramar om hårt*
Jag har varit där du är och det blir en ond cirkel, man blir stresskänslig av migränen som hela tiden finns att oro sig över och stressen öka migränen.
Vad har du för medicin mot migränen?
Första steg paracetamol+antiinflammationshämmande?
Andra steg triptan?
Har du det? Vilka sorter?
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Tack Hanna @----)-----
Jag brukar bara ta Zomig nasal, och ev alvedon el citodon om det inte fungerar med Zomigen. I morrn ska jag be om de tabletterna som du tar ..
A
Min text blev så konstig, så jag fortsätter här..
Vad jag förstår tar du dina mediciner i 3 steg?
Jag tar bara för att döva när jag får huvudvärken. Vet att vid några tillfällen har VDC sagt jag ska ta alvedon en vecka innan mens 3 ggr om dagen. Men jag vill inte ta så mycket tabletter..
Du får jätte gärna förklara hur du gör, så hinner jag säkert läsa det innan jag ska till doktorn :)
Ha en fin kväll Hanna :)
Hoppas de hjälper! 
Jag får som du, migrän vid mens, så jag skjuter på min mens tre kartor. Det kan man om man äter en P-pillersort som heter Yasmin, Den kan man skjuta upp upp till 6 månader med om man hoppar över sockerpillren, om cykeln klarar det, men jag fick mellanblödningar på fjärde kartan, så då får det bli tre kartor innan jag släpper fram mensen. Det betyder menshelvetesvecka-migränskit mer sällan.
Denna sort har samma mängd hormon i alla sina piller förutom sockerpillren.
Har du gått in i väggen förut? Eller är det första gången? Är det på gång så se till att göra något åt det NU innan det är för sent.
Jag kraschade för snart 3 år sedan och är inte bra än :-( Jag ville inte se vart det barkade och lyssnade inte när folk sa till mig att jag var på väg utför.
Migränen var "bara" toppen på ett isberg för mig.
Sköt om dig!!
Kram
/Bondmoran
Läs gärna mer om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok.
Välkomna in!
/Bondmoran
Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu
#7 Jag gick in i väggen 01 pga av konstant huvudvärk och migrän i flera års tid… Blev oerhört deprimerad av det. Va sjukskriven halvtid i c:a 3 år. Har skött min egen "Reahab" fick ingen hjälp av jobb el Vdc. Så jag hittade egna vägar..
Nu tycker jag ju själv att jag har kontroll… men jag börjar kanske inse att jag faktiskt inte har det, vilket gör mig otroligt ledsen. Jag vet ju alla varningsignaler mm Denna gång är det inte värken i sig… utan nu är det att jag har för stor press på mig från mitt jobb. Jag kan aldrig vara hemma utan att det biter mig i röven… allt ligger kvar och det byggs bara på.. Har jobbat alldeles för mycket i över 4 år.. Och nu känner jag att det kanske är stopp, men är rådlös då jag inte kan vara sjukskriven… Vet inte HUR jag ska kunna lösa detta på ett bra sätt. Ska tillbaka till Psykologen nästa vecka, så vi får se om hon har några bra tips.
I dag är det vanlig läkare för hostan.. Och förhoppningvis skriver han ut lite nya migrän mediciner :)
Jag får försöka härda ut och fortsätta kämpa, fast orken inte finns. Min sämsta egenskap är nog att jag är alldeles för envis för mitt eget bästa.
*värme*
Men vilken bra läkare! Fanstastiskt med dem som ser människan bakom symptomen. Även om det nu blir jobbigt med insikten om utbrändhet, igen, när du trodde du hade koll, så leder det ju till något bättre sedan.
Jättestyrkekram till dig och se till att psykologen gör skäl för sin titel nästa gång du går dit.
Jag kunde heller inte vara sjukskriven, jag var egen företagare utan anställda så det var bara att köra på. Tills det kraschade totalt och jag låg som ett kolli.
Då var det bara att lägga ner företaget och börja ta hand om sig…
Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu
Fick Tradil utskrivet.. Och ett bra samtal med läkaren, som va lite orolig han gått på mig för hårt.
Han tyckte verkligen jag skulle omvärdera saker och ting. Förändra det som går. Jobba med mig själv.
Vet inte vad han är för läkare igentligen.. Både obehaglig, trevlig, ödmjuk och empatisk i samma person. Lite overklig…hm.
Jag var välkommen när som helst. Och han ville jag skulle fundera på sjukskrivning… Och önskade mig lycka till med psykologen nästa vecka..
Alla proverna var bra, nåt med blodplättarna men ingen fara. Nåt med inflammation.
Ska bli spännande faktiskt att gå till psykologen… Kanske kan man få verktyg att jobba med…
Det låter härligt gumman! Var glad att du har en sådan underbar läkare. De växer inte på träd.
Berätta gärna hur du upplevde Tradilen när du har provat.
Krya på dig och var rädd om dig. sjukskrivning är ingen skam vet du! 
Ja , Hanna, det känns lite konstigt att mött en sån människa, men jag tror det finns en mening med det… Vi snacka meditation och healing. Så i bland är det nog bara meningen att det ska bli som det blir.
Och kommer garanterat att välja att gå till honom igen.. Och vi får se vad psykologen säger…
Jag skulle gladeligen ta emot en sjukskrivning om jobbet hade en till som kunde göra lite av mitt jobb… Men vem vet… Det kanske kommer…
Berättar om Tradilen så fort jag använt den. Kunde man ta den med något annat ckså?
**värme**
Ja jag tar den tillsammans med 1g panodil/alvedon.
den sitter i 8-12 timmar medans alvedonen/panodilen sitter i 4-6 timmar.
Maxdos per dygn alvedon/panodil 4g och Tradil 1200mg
Klart det mesta har en mening! 
Vilken styrka fick du?
Tack Hanna då vet jag :) 400 mg fick jag om jag inte minns fel..
Den har jag också, det är max.