Utsättningshuvudvärk
Jag äter en antidepressiv medicin av ett företag ett bra tag nu. Nu när jag skulle hämta ut mera så fick jag den medicinen som stod på receptet vilket jag inte haft förut för den har alltid varit slut men nu som sagt fick jag den "rätta" nu. Apotekaren sa att det var samma så jag tog den. Men nu verkar det inte vara så att det är samma ändå för jag har fått samma symptom som när jag råkar glömma medicinen någon morgon. Ett tvärt slut alltså. Kraftig huvudvärk med illamående och som inte går över med värkmedicin. Det är så jobbigt. :(
Numera så finns det ju ett antal olika fabrikat på mediciner när patentet gått ut men det verksamma ämnet är detsamma. Möjligtvis så är tillsatsämnena en aning olika.
Tror du inte att det kan vara en tillfällighet att du har fått huvudvärk nu?
/Maria
Jag vet inte. Jag tog iaf medicinen i morse innan jag for till Sverige. Och jag bytte häromdagen till den nya sorten. Kan vara att jag körde en massa bil och åt en massa onyttig medan jag körde idag.
Du får tänka som så att det är inte en ny sort du har fått utan samma sort men en annan tillverkare/fabrikat.
/Maria
Jo precis. Ny tillverkare är det.

Det är ju samma verksamma substans så att känna som när du råkat glömma en tablett ska du inte göra. Det är säkert tillfällighet att du fått huvudvärk osv.
Precis som Bumbleboo skrev så tänk inte som om det är en ny sorts medicin för det är ju inte det. Bara annat namn och annan tillverkare och bindemedlen kan skilja mellan de olika fabrikaten.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!