Huvudvärk iFokus

Huvudvärk

Etikettmigrän
Läst 4893 ggr
jj11
0

Ansikte som "krampar"

Nu har jag äntligen fått en tid hos läkaren. Ska dit redan den 22feb. Längtar om man kan uttrycka det så.

Idag hände en väldigt obehaglig sak. Helt plötsligt när jag sitter och jobbar vid datorn så börjar hela ansiktet att "flippa". Precis som om alla nerver kom i kläm i hela ansiktet. Gjorde inte ont, men va väldigt obehagligt. Har detta hänt hos någon av er? Jag har haft huvudvärk, migränhuvudvärk men ej så intensvi i 3 veckor nu. Vissa dagar med "riktiga" attacker och andra dagar då det bara finns där. Idag va en sån dag. Det bara fanns där. Efter detta med ansiktet så ökade smärtan något och jag tog migränmedicin.

Jag börjar bli rädd för att det är nått annat fel i huvudet på mig.. =(

JohannaEkroth
0

Du har inte tagit någon medicin som har dessa bivekningarna?

Primperan gav mig kramper i ansiktet och käken.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

jj11
0

Jo det hade jag.. Tack, tänkte jag inte ens på, Men nu nä du skriver det så mins jag att jag läst det på infon om medicien,..

Tack.. =)

Björnidet
0

Logga in på fass.se då får du se biverkningarna på denna medicin

[Lillfjanten]
0

Hur gick det hos läkare, ts?

jj11
0

Hejsan..

Brukar kolla fass.. Men tänkte inte alls på det just då..

Det gick jätta bra faktiskt. Fick en läkare jag en gång hade på vc, som jag älskade, men som tyvärr slutade.

Jag har nu fått ny medicin. Sandomigin, 3ggr om dagen som förebyggande medicin och Maxalt vid migränanfall. Började trappa upp den dagliga medicinen i fredags, tar nu full dos. Blir trött, men annars verkar det ok. Idag fick jag första känningen på anfall. Tog en Maxalt (får ta två, men började med att prova en). Värken släpte fort och jag däckade.. haha..

Tyvärr har det ju varit så innan.. Att det fungerar i början och sen blir det som "vanligt" igen. Jag hoppas på att detta fungerar. Nästa steg va epilepsimedicin och det slipper jag gärna.. Hon sa att ca 7+% blir bra på den medicin jag äter nu.

Fick även ett intyg för att ansöka om högriskskydd hos försäkrningskassan. Är ju egenföretagare så jag har 7 dagars karens. =/

Men jag hoppas att det flyter på och att livet ska va "toppen" nu..

walkinbeauti
0

Håller tummarna för att den nya medicnen fungerar och att det blir toppen på alla vis Cool

jj11
0

GÖr jag också.. tack!

[Mairah]
0

Ja, hoppas att det löser sig med medicinerna för dig Glad