Huvudvärk iFokus

Huvudvärk

Etikett: allmänt-ont-i-huvudet
Läst 15462 ggr
examynia
0

huvudvärk pga kudden ?

det är så att när jag ska lägga mig å sova så får jag senast ont i huvudet. jag känneratt de dunkar å liksom spänner i bakhuvudet å lite upp i nacken så jag hissade på att de var kuddarna. har en jätte tunn å en som är lite fluffigare jag tog då bort den tunna kudden för att se om de skulle bli bättre men de blev inte de . så frågan är då vad jag ska göra. kan inte sova med båda kan inte sova med en. itta en kudde som är något mellantig finns nog inte då den tunna är så väldigt tunn. hur hade ni gjort? har nån något tips?

dermot
0

Är likadant för mig, fast också om jag ligger ner och precis när jag reser mig/sätter mig upp. Då kommer den där "spänningshuvudvärken", ett tag i alla fall. :)

Vet inte vad man kan göra…

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[Lillfjanten]
0

min huvudvärk minskade betydligt när jag köpte ny kudde. passade på när jysk hade halva priset på de tryckavlastande kuddarna, det gjorde verkligen susen! har testat tempur, men den var för hög och hård för mig, denna kudde från jysk älskar jag, och fattar inte varför jag inte köpt den för länge länge sen..

http://www.jysk.se/4/52/709/711/4219902/a/catalog-sales

examynia
0

hm okej för jag har testat sånna ackformade osv å som du säger så är deom för hårda.. jag måste ha lite fluff på sidorna liksom elle rhur man ska förklara de.. sen den kudden jag har är så gammal de är slönderklippt skumgummi i.. så jäkla skönt at tha huvidet på men som sagt få rju värk men den fluffar liksom på sidorna men den åker upp mot väggen å då blir de en lutning på så man vaknar ju å känner sig helt överkörd:S  fast finns ju så många kuddar så man borde kunna hitta nån om man har nån som vet vad dom pratar om i butikerna vilket verkar vara svårt nu för tiden:S

[Lillfjanten]
0

#3 du kanske inte "måste" ha fluff på sidorna? dessa är låga, och jag blev skeptisk, för jag hade alltid haft höga kuddar, flera kuddar staplade, för jag ansåg att jag behövde ligga högt. och jag kunde inte ha mer fel. och denna som jag har är formad som en vanlig kudde, inte ergonmiskt formad. såna kan jag inte ha, de passar inte mig, har testat. ta ett snack med kuddsäljare, de bör kunna veta :)

lycka till i kuddjungeln!

examynia
0

#4 grejen är att jag ligger mycket på rygg å då blir huvudet vridet åt sidan..om du förstår å då måste jag nog ha stöd där ananrs åker huvudet ner  mot kudden å då får jag en vridning av hela nacken istället:S

tack ska d ha.. ska absolut kollas upp:P

[Lillfjanten]
0

#5  tror att du skulle få rätt stöd av en tryckavlastande, det finns ju olika modeller, men det är bäst att du frågar dem som säljer :)

examynia
0

ja jag får göra de=)…

[Lillfjanten]
0

Glad

Björnidet
0

Du ligger kanske så att huvud och halsrygg inte blir avslappnad, att det är kudden det bror på det tror jag också. Samma fenomen har jag haft och efter att jag köpte en kudde på jysk så har detta blivit mycket bättre.

Du kan lägga kudden så att du känner att det inte spänner i musklerna då du ligger, där har du rätt ställning för att sova skönt och slippa din spänningshuvudvärk.

[Lillfjanten]
0

jag tyckte det kändes löljligt att ligga så platt först med nya kudden, men verkan kom fort! samma med bäddmadrassen, jag hade mycket värk, särskilt i ländryggen, det har blivit otroligt mycket bättre sen jag köpte en tryckavlastande bäddmadrass!

[Mairah]
0

Jag har också avverkat många kuddar innna jag hittad den rätta kudden. Får inte vara för hård och inte fär mjuk. Den ska vara lagomt fluffig så jag känner att nacken slappnar av när jag ligger på rygg. Är också mest ryggsovare.

Visst har sömnen blivit betydligt bättre med "rätt" kudde.

Björnidet
0

Tacka vet jag en fjäderkudde, den kan man knåda ihop så att den passar huvudet. Synd bara att de börjar bli så dyra.

examynia
0

ja de hade avrit bra att ha en med fjädrar eller dun.. tyvärr är jag allergiker mot de å funkar inte..:( annars ahade jag nog haft en sån:P

[Lillfjanten]
0

#11 vad har du för kudde som passar dig bra?

#13  det är samma här, jag får köra med fiberkuddar.. tänk vad skönt det hade varit med en härlig dunkudde och täcke med för den delen :)

Björnidet
0

Dun kudden tyckte jag var för mjuk och valde en fjäderkudde. Jag är lycklig som inte har allergier som gör att jag inte kan han vare sig dun eller fjäder.

[Mairah]
0

Jag har också testat dunkudde och blev inte riktigt sams med den.

# 14 Hittade till sist en kudde på Jysk som var av norskt ursprung Tungan ute Den heter "höie of Scandinavia Exclusive" ( vet inte hur man gör norskt ö på datorn?)

Denna kudde är jätteskön, i a f för mig och min nacke Glad

[Lillfjanten]
0

#16  så bra!  *tummen upp*