Huvudvärk under natten?
Brukar din huvudvärk gå över under natten?
Ibland gör den det. Ibland inte. Beror på lite vilken sorts värk det är.
Vet du vad det är för olika sorters huvudvärk som du har som går över eller inte? Jag har också olika sorter, den ena är spänningshuvudvärk och går över om jag får sova, men den andra är jättehemsk och håller mig vaken stora delar av nätterna och är inte borta på morgonen, den vet jag inte vad det är för huvudvärk.
Precis så är det för mig också. Vanlig spänningshuvudvärk kan gå bort över natten. Sedan så har jag haft en vidrig horminhuvudvärk, alldeles innan mensen som kan vara fruktansvärd. Den går inte över av vila. Fast den senaste tiden har jag börjat äta havregryn regelbundet, och då har pms-besvären avtagit betydligt. (Inte havregrynsgröt, för det tycker jag int eom, utan jag käkar havren som den är tillsammans med lactosfri yoghurt)
Och ibland gör sig min nacke påmind och då kan det vara lite si och så om jag behöver ta tablett eller bara vila/köra avslapning som tar bort det. Har en gammal nackskada.
Min huvudvärk är som värst på natten och brukar släppa efter 2-3 timmar när jag varit uppe.
Tyvärr måste man ju sova men det är jobbigt. Har testat att sova i högre läge men det hjälper inte.
Det ska väl ge sig så småningom….
/Maria
Det händer att jag får spänningshuvudvärk under natten, som sen såklart förstör dagen. Men oftast går den över tom efter en tupplur. =)
Jag vaknar tyvärr ofta med lätt huvudvärk. Ibland med migrän, men oftast spänningsvarianten som i bästa fall lättar något av lätt stretch eller yoga. Jag tror jag ligger och spänner mig för att hålla balansen i sängen och funderar på att byta madrass för att kunna slappna av bättre.
#6 Det kan nog vara idé att göra. Jag märker att jag ligger och spänner mig och får ont i huvudet om jag ligger på soffan och sover, den lutar lite.