Huvudvärk
I måndags tog jag lite väl många tabletter. Jag vet urdumt. Men idag har jag huvudvärk för jag vet inte var. Tror det är för att jag lurat kroppen med en massa mediciner och sen inte tar det igen.
Huvudvärkstabletter funkar inte på denna typ av huvudärk. Har vilat men det hjälper inte heller. Jag hoppas att det går över snart för jag vill inte ha denna värk. 
Många mediciner kan ge huvudvärk som biverkning.
/Maria
Jo det gör det. Synd bara att jag inte kan sluta ta för många. Men denna vecka har jag inga vid behovs mediciner så jag inte tar för mycket igen.
Vad menar du med att sluta ta för många? Att ta över rekommenderade dygnsdosen kan vara väldigt farlgt.
/Maria
Jo det var det jag gjorde. Urdumt, ja visst. Men denna vecka har jag inte såna tabletter som tur är.
Hon är i stan just nu och kommer inte online förräns imorgon.
Kanske någon kan lägga in så jag är anonym, glömmer alltid bort att hon också har ett konto.

Snälla nån hur kan du glömma bort att din dotter har ett konto? Du är vuxen och har faktiskt ett ansvar för vad du gör och skriver.
Det hjälper inte att skriva under anonym tycker jag. Försök att få hjälp med dina problem. Du har ju kontaktperson använd dig av den hjälpen.
En sak är om man inte har barn men har man som du flera barn så försök att se till dina barns bästa i första hand. Det är vad man får göra som förälder.
Sen detta med att ta för många tabletter, du måste sluta med det. Mediciner ger biverkningar, ofta även i normala doser. Går man över maxdosen kan man skada sin kropp för resten av livet. Inre organ tar skada.
Kanske idé att försöka få hjälp att bli av med beroendet?
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
TS - Nu har jag gjort dig till anonym. Dock syns det på din sida att du har skrivit i tråden när du inte var aninym ifrån början.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Vad är det för sorts huvudvärk du har?
Är det läkemedelsutlöst huvudvärk så hjälper det inte att ta mediciner i längden.
Hjälper inte tabletterna mot huvudvärken så byt sort. Är det migrän du har så bör du prova triptaner. Zomig är jättebra!
#7 ibland tänker man inte så rationellt, så pekpinnar hjälper inte. vi gör våra misstag och inte mer med det. även om man är vuxen så kan det finnas orsaker till att vi beter oss som vi gör. alla är inte funtade likadant, tack och lov.
#9 Tack.
Jo det är nog läkemedelsutlöst huvudvärk för vanliga värkmediciner hjälper inte mot denna sort. Vet inte hur jag skall beskriva värken men den sitter på vänster sida både fram och bak samt ner mot nacken på vänster sida.
#7 Jo jag håller på och går hos en psykolog om detta så det finns hjälp men det går långsamt fram. Och jo jag glömmer bort att hon finns här för jag sitter inte och tänker på detta 24 timmar om dygnet.
#10 Det är klart att man behöver påminnas. (Kalla det pekpinnar eller vad du vill).
Oavsett orsaker så måste man påpeka om det är barn med i bilden tycker jag.
/Maria
Men barnen bor inte med mig utan jag träffar dom bara varannan vecka och däremellan sitter jag och tänker på dom.
Jo det är bra att bli påmind ibland.
#13 Bra att du tar det så.
/Maria
Kan det vara migrän du har TS? Mot min migrän hjälper inte heller vanliga värktabletter, överdoserade naproxenen i desperation innan jag fick rätt medicin. Naproxenen var dock som sockerpiller…
Zomig Nasal 5,0 finns att köpa receptfritt på apoteket. Jag använder 2,5 mg som är på recept, för den räcker till mig.
Jag vet inte om jag har migrän, har aldrig kollat upp det.
http://www.eeze.se/page3-1.asp
Titta på denna sida och jämför…
(Eeze och annan diclofenac är som sockerpiller för mig… )

# 10 När det finns barn med i bilden, som det gör i det här fallet så måste den vuxne faktiskt tänka rationellt. Om det inte görs så anser jag att det är vår skyldighet att påminna om detta.
Oavsett vad föräldern är drabbad av så ha man alltid ett ansvar för att ta hänsyn till sina barn. I denna hänsyn ligger även att tänka ett steg framåt om vad det man gör eller skriver kan ha för påverkan på barnen.
# 11 Glömmer du verkligen bort att du har barn som är dels läskunniga men också inne på samma forum som du själv är?
Det har ingen betydelse om barnen bor heltid eller inte hos dig. Fortfarande kan de gå in och läsa vad du skriver här och även på bloggar osv.
Så tänk till innan du skriver ner dina tankar öppet.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
#18 Behöver inte sitta här och förklara för dig om hur jag har det. Men ja jag tänker inte på vad mina barn gör och inte gördå jag inte har dom hos mig. Tack för länken Höstlegend. :-) Tror inte att det är migrän. Bara en viss del stämde in på mig.
#12 man kan påminna på ett bra sätt. Inte "hur kan man.."
#18 fortfarande så kan det finnas diagnoser eller annat som gör att man kanske inte tänker i de banor som andra tycker att "man ska".
#19 håller med dig, ha det bra! du kanske ska prova att skriva på något annat forum där du är helt anonym? det är bra att kunna skriva av sig, det är det många som gör på andra sajter på iFokus, och där pinnas det inte 
Känner inte till något annat forum än iFokus där jag kan skriva.
#22 okej, en annan sajt kanske där man kan skriva av sig mer?
Anonym, vika delar stämde då?
#23 De första två om var den sitter och att den kan vara på olika ställen olika gånger. Nån gång har jag mått illa men aldrig kräkts. Det är en ihållande smärta.