Är det migrän?
Hej!
Hittade denna sajten nu och det står mycket som är intressant.
Jag har ofta haft huvudvärk och spänningshuvudvärk sedan 15 års åldern och ibland korta stunder då det känts som knivar i tinningen. Tänkte då aldrig på att det kunde vara migrän. För 1 år sedan fick jag synrubbningar och kunde inte sätta ihop meningar när jag skulle prata under ca tio minuter, så vi åkte till läkaren som tog prover mm och de fann ingenting.
Senare läste jag lite om migrän och kände då igen mig på många olika punkter. Dock inga kräkningar. Men med stress kommer illamående och huvudvärk. Och denna huvudvärk har gått till en helt annan nivå - som jag själv stämplaat med migrän.
Den senaste veckan har jag varit väldigt yr och haft mycket huvudvärk och en hel del migrän. Kan denna senaste veckan kopplas ihop med migrän? Eller är det något annat? Har funderat på om det kan vara något blodvärde, brist på järn eller annat som jag borde kolla upp? Har varit såpass ur att jag tänker på att stå ordentligt så jag inte ska ramla eller svimma, om jag tar i minsta lilla tex snyter mig så får jag hålla mig i något efteråt, men jag vet riktigt inte hur mycket yrsel och migrän hänger ihop?
Huvudvärk som förändrar sig skall alltid kollas upp och utredas.
Dessutom, om det är migrän, finns det bra migränmediciner och få, men ett besök hos doktorn är A och O.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Jag har mycket problem med migrän och känner igen mig en del i det du säger. Blir yr av att nysa, skratta eller tex en hostattack, blir rädd att svimma efteråt, även om jag aldrig gjort det.
Men detta är ju inte under ett migränanfall så frågan är om de två sakerna hör ihop?
Kanske uppsöka en Naprapat( kotknackare) . Några kotor kan ligga fel och då blir de dåligt syre till huvudet.
Jag har de problemet och Nu mer vet jag när de är dax att boka tid.
#3 Ja, det har jag funderat på en hel del. Tror jag har fel på en kota i nacken, som knäpper och är öm ibland.