Huvudvärk iFokus

Huvudvärk

Etikett: allmänt-ont-i-huvudet
Läst 4511 ggr
PiganX
0

Huvudvärk hela tiden

Har haft problem med huvudvärk så länge att jag inte ens kan minnas en tid då jag sluppit den. Den finns där väldigt ofta, och jag har ingen aning om vad den beror på.

Jag har dålig syn, så för ett tag sen började jag fundera på om det kanske var dags att byta ut glasögonen ifall synen förändrats. Och nu är det gjort men ingenting har blivit bättre. Jag känner ju ibland att huvudvärken beror på synen, jag känner igen var värken ligger då.

Men oftast så är det något helt annat. Det kan bulta längre upp i bakhuvudet, ibland vaknar jag med det och då kan det hålla på i en hel dag utan att försvinna, trots att jag äter, sover och dricker.

Eftersom ipren, alvedon etc inte fungerar så fick jag utskrivet Naproxen för ett tag sen, men den hjälper inte heller. Helst inte om huvudvärken är kraftig.

(Kan tilläggas att jag har lågt blodtryck)

Någon som varit med om liknande? Tips?

mayolica
0

Ibland är det svårt att veta riktigt vad huvudvärk beror på? det finns ju så många olika sorters huvudvärk. Mycket huvudvärk kan ha med måendet för övrigt att göra,både psykiskt och fysiskt.  Brukar man ofta ha huvudvärk när man vaknar på morgonen utan anledneng kan det vara något man är känslig mot i luften,tex blommor, dofter eller något material mm.

Är man väldigt känslig som person kan man få huvudvärk av starka rengöringsmedel,tex där golven är tvättade med ajax eller annat som luktar starkt. Att sova med lakan som är tvättade i parfymerat tvättmedel och/eller sjöljmedel.

Jag har alltid haft huvudvärk ofta och är känslig för mycket.

~ mayolica ~