Huvudvärk iFokus

Huvudvärk

Etikettövrigt-huvudvärk
Läst 4421 ggr
IaMiaMaria
2012-12-14 14:47
0

Jobbigt efter LP

Jag var i umeå tidigare i veckan och gjorde en tryckmätning då jag haft högt tryck i huvet, nu var det nästan normalt =), men fick på onsdagen in och göra en ny LP för att lägga en blood patch då jag fick en gräslig huvudvärk efteråt. Nu har jag ist en hemsk värk i nedre delen utav ryggen samt rumpan och utstrålande ischias värk i bägge benen, har även svårt att kissa och bajsa =(. Nån som känner igen detta?? Bara fått tips om jag att köpa laxerande för magen, får se om det hjälper.

Nu ska jag vidareutredas med en sömnstudie då högt tryck kan ha påverkat min hjärnbark som påverkar sömnen, och jag sover dåligt vilket i sin tur nu ger mig huvudvärk och inte det höga trycket. Har också en hög och ojämn puls som ska vidare utredas, så det är bra.

Spänningsvhuvudvärk och migrän avfärdade han iaf.

Men problemet nu är den hemska smärtan i rygg och ben som jag undrar om nån haft efter LP och vad ni gjorde eller hur långtid ungefär det tog innan det släppte?

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

qawqaw
2012-12-14 15:41
0

LP, vad innebär det?

IaMiaMaria
2012-12-14 18:48
0

Lumbalpunktion, de går in med en nål mellan lumbalkotorna för att antingen ta prover på vätskan eller som i mitt fall mäta trycket på den.

//Maria

qawqaw
2012-12-14 19:03
0

Ok, jag vet att när det ibland blir tokigt efter en EDA så kan vätskan läcka ut vilket resulterar till jävulsk huvudvärk och då rekomenderas koffin i STORA mängder.

IaMiaMaria
2012-12-15 11:59
0

Ja det fick jag, därför de la en blood patch, dvs att det sprutade in mitt eget blod osm lägger sig som ett plåster över hålet som läker. Så ingen huvudvärk nu =). Men kan därimot nästan inte gå pga värken i benen och magen funkar inte =(

//Maria