Fråga om huvudvärk
Jag har haft huvudvärk i lite mer än en vecka. Inte exakt hela tiden (det har verkat gå över korta stunder, speciellt när jag rör på mig) men varje dag. Jag upplever även känningar i armen när jag sitter vid datorn; den känns svag på något sätt och nästan som domningar i fingrarna. Kan det vara begynnande musarm? Plus att jag känner mig lite stel i nacke, axlar och övre delen av ryggen.
När jag ligger på rygg gör det extra ont i bakhuvudet. Huvudvärken känns överlag värre när jag ligger ner och liksom får "tryck" på huvudet när det ligger mot kudden, antingen på sidan eller på rygg.
Är det spänningshuvudvärk? Kan man ha det i över en vecka?
Usch det låter inte alls kul :/ Jag har tyvärr inte svar på alla dina frågor, men på frågan om man kan ha spänningshuvudvärk i en vecka så är svaret ja. Jag lever med spänningshuvudvärk sedan 6 år tillbaka :/
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
Låter som en äkta spänningshuvudvärk i mina öron. Och tyvärr kan man ha det dagligen hur länge som helst.
Jag lider själv av kronisk spänningshuvudvärk och har gjort i 13 år.
Det viktiga är att stretcha mkt, byta arbetsställningar och om man har råd och kan- gå på massage eller till en naprapat/kiropraktor.
Du kanske har muskelknutar som behöver mjukas upp.
Ny huvudvärk och dessutom med domningar ska man alltid ta på allvar. Bättre att söka en gång för mycket än ingen alls.
/Maria
#4 Jo, det är bättre nu. Har inte huvudvärk lika ofta längre, och jag är inte alls lika stel. Jag gick och velade lite fram och tillbaka om jag skulle ringa vårdcentralen eller inte, men bestämde mig för att avvakta istället. Jag har försökt sitta mindre vid datorn och vara lite mer igång och det känns som om det hjälper. ^^
Tack för alla svar förresten!