Huvudvärk iFokus

Huvudvärk

Etikettallmänt-ont-i-huvudet
Läst 7265 ggr
aspiecb
2

Konstig huvudvärk

Hej ! Jag har i flera år besvärats av ensidig huvudvärk, kopplar oftast ihop det med en kväll då jag hade stereon på och samtidigt fick ett sms,dagen efter vaknade jag med "konstigt huvud" ( som jag upplevde det )

Ibland brummar det i hela huvet, ibland har synen skakat, men oftast är det bara ensidig värk som går och kommer på olika delar av huvudet.

Nån som känner igen det här ? CT-skan visar ingen förändring på huvudet.

Mvh

Christer

aspiecb
0

Tillägg: Är ibland lr då och då , känslan kommer att "tänk om jag får hjärnblödning lr stroke" …känns inget vidare…

Snurpan83
0

Måste genast fråga om du har gått till doktorn och undersökt detta?

Maria
0

Det verkar som om du har gjort en datortomografi av skallen och  skulle det vara någonting så brukar det synas på en CT.

Jag fattar inte riktigt hur du menar med stereon på och ett SMS. Spelade du högt så att du kanske fått en hörselskada? Tinnitus?

Ensidig värk och att synen skakar låter som migrän. HAr du provat Zomig nasal som numera finns receptfritt?

/Maria

aspiecb
0

#2 Ja, har undersökt detta och gjort datortomografi ( Vårdcentralen remitterade och det upptäcktes inget )

#3 Kopplar ihop det med den gången, att elektromagnetisk strålning gjort att huvet känns så här, hur e forskningen gällande microstrålning och mobilstrålning, är det bevisat att det kan påverka huvud tro ?

Har ej provat Zomig nasal.

Mvh

C

Maria
2

#4 Fortfarande har man inte kommit fram till att mobiltelefoner orsakar hjärntumörer. Forskningen spretat åt olika håll och då handlar det om väldigt långvrig användning.

/Maria

aspiecb
0

#5 Ok tack bumbleboo.

Mvh

C

qawqaw
0

Kan en gammal förkylning vara boven?

aspiecb
0

#7 Vet inte, jag har den senaste tiden fått rejält med snuva, och nångång kanske även feber, men aldrig nåt med bihålorna vad jag vet.

C

qawqaw
0

Har du smärta någon annanstans i ansiktet?

aspiecb
0

#9 Nej, ingen smärta någon annastans.

Stina008
0

hmm … stäng av mobilen nåra dygn och testa hur den känns :)

http://stralskyddsstiftelsen.se/op/risker/symtom/huvudvark

aspiecb
1

#Hmm endast seriösa svar tack, då jag lider lite mycket av detta, hoppas det var vänligt menat…*funderar*

Mvh

C

JohannaEkroth
0

#12 Är det #11 du skriver till så var det nog menat i välmening då det finns en sådan här :) glad gubbe (smiley) sist i texten. 

Hur ofta har du den här huvudvärken du beskriver?

När du har huvudvärken, blir du ljudskygg, ljusskygg, får matleda eller blir illamående eller bara kort och gott ont i huvudet med den där brummande/vibrerande känslan samt skakande syn ibland?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

aspiecb
0

Oj, ja menat till #11. Hoppas på fart i trådarna, då jag är en skrivoman :)

Mvh

C

JohannaEkroth
0

#14 Jag skrev några frågor till dig i #13

aspiecb
0

#13 Oops Xd Jag har huvudvärk i mer eller större omfattning varje dag, mycket sällan har jag haft brummande känsla, är ej ljudskygg lr så mycket ljusskygg, lr matleda eller illamående…så migrän kanske kan kopplas bort t.ex. Skönt att man är matglad ändå :)

Mvh

C

JohannaEkroth
0

#16 Det form gör att jag tror att det är migrän är att den sitter på halva sidan. Men det kan vara en blandning mellan spänningshuvudvärk och migrän. Vilka läkemedel har du testat?

Alvedon?

Ipren? 

Alvedon+Ipren?

Magnecyl med Koffein?

Alvedon+Magnecyl med Koffein?

Alvedon+Voltaren/Eeze?

Alvedon+PronaxenNaproxen?

Vaknar du med den?

aspiecb
0

#17 Tror jag testat Alvedon nån gång… värkställena varierar…

Mvh

C

JohannaEkroth
0

Hjälper inte Alvedonen?

aspiecb
0

#19 Kommer ej ihåg…

Mvh

C